جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بشارتی که موحدی کرمانی به "آقا" داد

يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 495604
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اختلاف سلیقه جامعتین در انتخابات خبرگان طبیعی بود، گفت: ما در جامعه روحانیت به بحث لیدر کار نداریم چراکه جریان اصولگرایی به فرد وابسته نیست.
به گزارش جهان، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با فارس، که مشروح آن در بخش اول پرونده «امام انقلابی» منتشر شده است، با اشاره به عملکرد انقلابی مجلس خبرگان و تلاش دشمنان برای نفوذ در این مجلس اظهار داشت: به هیچ وجه دشمن درباره خبرگان نمی‌تواند نفوذ کند و این را بدون تردید می‌گویم چراکه قاطع افراد خبرگان اگر نگوییم همه آنها، انسان‌هایی هستند که به سادگی فریب نمی‌خورند و تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

*من به آقا بشارت می‌دهم که مطمئن باشید مجلس خبرگان انقلابی است

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: با توجه به رای قاطعی که اعضای خبرگان به آیت‌الله جنتی دادند، ثابت کردن اهل فریب خوردن نیستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: امسال رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس خبرگان باید انقلابی باشد، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. من در همین جا به آقا بشارت می‌دهم که مطمئن باشید مجلس خبرگان همینطور انقلابی هست و این معنا در انتخابات اخیر خبرگان نشان داده شد. ما امیدوار هستیم که در مورد مجلس شورای اسلامی هم این چنین باشد.

*واکنش دبیر کل جامعه روحانیت درباره بدهکار بودن به بیت امام/ امام بر مردم منت نگذاشت

دبیر کل جامعه روحانیت  درباره اینکه برخی مردم را بدهکار بیت امام معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: نه امام بر مردم منت گذاشتند و نه مردم منت دارند که با امام همراه بودند. خداوند بر مردم و امام منت گذاشته است، بر مردم منت گذاشت و رهبری مانند امام به آنها داده و بر امام هم منت گذاشت که امام را به آن مسیری که می‌خواست حرکت کند کمک کرده است لذا اگر منتی هم باشد منت الهی است.

*آقای روحانی راهی که مورد رضای خداست پیش بگیرد

وی در خصوص صحبت با رئیس‌جمهور به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز درباره مسائل مختلف سیاسی گفت: بنده با ایشان صحبت نکرده‌ام اما امیدواریم ان‌شاءالله ایشان نیز راهی را که مورد رضای خداست پیش بگیرد.

جریان اصولگرایی به فرد وابسته نیست

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه جریان اصولگرایی به فرد وابسته نیست، یادآور شد: روحانیت مبارز حیات دارد و فعال است و وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. ما به بحث لیدر کار نداریم اما بالاخره جامعه روحانیت حضور دارد و فعال و قدرتمند هم هست، در دل مردم هم نفوذ دارد. کلا روحانیت در دل مردم نفوذ دارد.

اختلاف سلیقه جامعتین در انتخابات طبیعی بود

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز درباره انتخابات مجلس خبرگان و ارائه 2 لیست از سوی جامعتین توضیح داد: هیچ انشقاقی وجود ندارد. یک اختلاف سلیقه طبیعی است چراکه 2 برادر هم که از یک پدر و مادر متولد می‌شوند در همه سلایق یکی نیستند.

وی افزود: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در همه امور با هم بودند و تفکر‌ و مکتب‌شان واحد است و هر دو ارزش‌ها را قبول دارند اما ممکن است درباره یک نفر اختلاف سلیقه‌ای پیش بیاید و بحث چیز دیگری نیست.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره اینکه آیا اضافه شدن اسم آقای هاشمی به لیست جامعه روحانیت تصمیم کمیته سیاسی بود؟ متذکر شد: در این جزئیات وارد نشوید اما در مجموع می‌گویم که اختلاف سلیقه‌ بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *