شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
پدرکویر‌شناسی ایران مطرح کرد؛

اقدامات نامناسب در مقابله با ریزگردها

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 491755
پدرکویر‌شناسی ایران با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی برای مقابله با ریزگرد‌ها در کشور انجام نشده است، گفت: مالچ پاشی به هیچ عنوان اقدامی مناسب برای جلوگیری از ریزگرد‌ها نیست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پرویز کردوانی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات با حضور استان‌هایی از کشور‌های عراق و ایران در دانشگاه ایلام اظهار داشت: مالچ پاشی به هیچ عنوان اقدام مناسبی برای جلوگیری از ریزگرد‌ها نیست و تا کنون اقدامات مناسبی برای مقابله با ریزگرد‌ها انجام نشده است.
 
وی عنوان کرد: مالچی که در بیابان های کشور استفاده می شود، فرآورده شیمیایی است و بعد از پاشیده شدن در منطقه مورد نظر، محیط را کاملا سیاه می کند و این موجب بالا رفتن درجه حرارت در آن منطقه می شود.
 
وی گفت: برای مهار ریزگرد‌ها می‌توان یک راهکار را عملی کرد که جواب می‌دهد و آن استفاده از ریگ‌های روان آب‌هایی است که از کشور ما به کشور عراق سرریز می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه با استفاده از ریگ‌ها می‌توان بیابان‌های عراق را کاملا پوشش داد که از برخواستن ریزگرد‌ها جلوگیری می‌کند.، گفت: ریزگرد‌ها یک موضوع بسیار مهم است که چند سالی کشور ما را در برگرفته است.
 
وی به موضوع دریاچه ارومیه نیز اشاره و عنوان کرد: دریاچه ارومیه به هیچ عنوان و با هیچ راهکاری دیگر احیا نمی‌شود چرا که چاه‌های اطراف این دریاچه خشک شده‌اند.
 
پدرکویر‌شناسی ایران در ایلام تصریح کرد: اکنون که دریاچه از بین رفته و امیدی برای احیای آن وجود ندارد بهتر است زمین‌های کشاورزی اطراف آن را نجات داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *