دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

آرمان استراتژی اصلاح طلبان برای انتخاب رئیس مجلس را فاش کرد!

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 490469
اصلاح‌طلبان قصد دارند وانمود کنند که عارف در یک توافق از پیش تعیین شده به نفع لاریجانی کنار کشیده است تا از آن به عنوان یک ابزار چانه زنی در مناسبات آتی سیاسی استفاده کنند.
آرمان استراتژی اصلاح طلبان برای انتخاب رئیس مجلس را فاش کرد!
به گزارش جهان به نقل  از فارس، تا روز گذشته، روزنامه آرمان و دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب با برجسته سازی تصاحب فراکسیون اکثریت، رای عارف را تضمینی و ریاست او را قطعی عنوان می‌کردند.

اما روزنامه آرمان، امروز در گزارشی متفاوت به هماهنگی میان لاریجانی و عارف برای ریاست آتی مجلس پرداخت و از زبان مرعشی نوشت: «آقایان لاریجانی و عارف می‌توانند قبل از رسیدن به نقطه رقابت، با یکدیگر توافق کنند».

روزنامه فوق اشاره نمی کند اگر کرسی اکثریت مجلس در اختیار عارف است، چه ضرورتی دارد تا وی با علی لاریجانی بر سر ریاست مجلس به توافق برسد و اصولگرایانِ در اقلیت چه سنگی می‌توانند در این مسیر بیندازند؟

آمارهایی که در این چند روزه اصلاح‌طلبان منتشر کردند نشان می‌دهد، به طور حتم ریاست مجلس در اختیار عارف است و علی لاریجانی نمی تواند در هیئت رئیسه مجلس حضور داشته باشد.

از طرفی با گزارش امروز روزنامه نزدیک به هاشمی، انتخاب رئیس مجلس دهم حاصل یک «توافق» عنوان شده است؛ این یعنی اصلاح طلبان و لیست امید نتوانسته‌اند به اکثریت کرسی‌های مجلس دهم دست یابند تا دست آخر آمدن لاریجانی را نه رای اصولگرایان مجلس، بلکه توافق عارف با لاریجانی عنوان کنند.

اصلاح‌طلبان قصد دارند تا با استفاده از همان ترفندی که در انتخابات ۹۲ در پیش گرفتند؛ این بار وانمود کنند که عارف در یک توافق از پیش تعیین شده به نفع لاریجانی کنار کشیده است تا از آن به عنوان یک ابزار چانه زنی در مناسبات آتی سیاسی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیدرسول
Iran, Islamic Republic of
ریاست فیلسوفانه بهتر از ریاست عارفانه است ...