دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

"اسنادپاناما" این‌بار به پای پاکستان پیچید

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 490167
دومین گزارش «اسناد پاناما» در حالی منتشر شد که ۴۰۰ نفر از تاجران و سرمایه گذاران پاکستانی جزو این لیست هستند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از «اکسپرس نیوز» خبر داد، شرکت حقوقی «موساک فونسکا» که چندی پیش لیستی از سرشناس ترین سیاست مداران و سرمایه گذاران جهان را منتشر کرده بود در دومین گزارش خود لیستی منتشر کرده است که نام ۴۰۰ نفر از تجار و سرمایه گذاران پاکستانی در آن قرار دارد.

در این لیست نام تجار و سرمایه گذارانی منتشر شده است که از دوستان و نزدیکان «عمران خان» رهبر حزب انصاف و «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان بشمار می روند. «ذالفقار عباس بخاری» از دوستان عمران خان است که صاحب شش شرکت در خارج از کشور است.

لازم به ذکر است در لیستی که چندی پیش از سوی شرکت حقوقی «موساک فونسکا» منتشر شد نام شخصیت های سیاسی و برجسته دنیا از جمله «ملک سلمان» پادشاه عربستا سعودی، نخست وزیر ایسلند و فرزندان «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز شامل بود.

عمران خان رهبر حزب انصاف در پاکستان پس از فاش شدن نام فرزندان نواز شریف در این لیست اقدام به جبهه گیری بر علیه وی نمود و اعلام کرد که نواز شریف دیگر صلاحیت نخست وزیری پاکستان را ندارد و باید از مقام خود استعفا کند.

احزاب مخالف دولت اسلام آباد به رهبری «سید خورشید شاه» نامه ای به نواز شریف نخست وزیر پاکستان نوشتند و در آن از وی خواستند با تشکیل کمیته ای حقیقت یاب با نظارت احزاب مخالف دولت اتهامات خانواده وی در پرونده «اسناد پاناما» به دقت مورد بررسی قرار گیرد. اما دولت نواز شریف موارد قید شده در این نامه را نپذیرفت و اعلام کرد باید تمامی اتهامات فساد مالی در پاکستان مورد نحقیق و بررسی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *