سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

معترضان لندن خواستار استعفای کامرون

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب: 483869
روز شنبه گروهی از معترضان با تجمع در مقابل ساختمان محل اقامت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در شهر لندن خواستار استعفای وی شدند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک خبرداد،: این اعتراضات در واکنش به انتشار «اوراق پاناما» و افشای فعالیتهای مالی خانواده دیوید کامرون در شهر لندن برگزار شد.
 
پنج شنبه شب گذشته نخست وزیر انگلستان اقرار کرد که وی و همسرش سهام متعلق به یک صندوق در پاناما را به ارزش بیش از سی هزار پوند به فروش رسانده اند. گفته می شود که این صندوق توسط پدر دیوید کامرون – متوفی به سال ۲۰۱۰- در کشور پاناما دائر شده بود.
 
سازمان دهندگان این اعتراضات می گویند که تجمع اعتراضی آنان تا استعفای دیوید کامرون ادامه خواهد یافت. ‌
 
شایان ذکر است که روز یکشنبه هفته گذشته روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ اسنادی را منتشر کرد که گفته می شود متعلق به یک مؤسسه حقوقی در پاناما به نام «موساک فونسکا»ست. طبق این اسناد منتشره، پدر دیوید کامرون- یان کامرون- مدیر یک صندوق سرمایه گذاری برون مرزی با نام «بلرمور هلدینگز» بود که از باهاماس اداره می شد.
 
نخست وزیر انگلستان در واکنش به اخبار مذکور سه شنبه گذشته اعلام کرد که وی در صندوق سرمایه گذاری تحت مدیریت پدرش هیچگونه سهامی نداشته است. با این حال، وی روز پنج شنبه تصدیق کرد که وی سهام خود در شرکت بلرمور هلدینگز را مدتی قبل از قبول پست نخست وزیری به ارزش سی هزار پوند (معادل ۴۲ هزار دلار آمریکا) به فروش رسانده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *