جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اتفاق 2007 امروز در لالیگا تکرار می‌شود؟

يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 489893
رقابت نزدیک سه تیم بالایی در یک هفته مانده به پایان در لالیگا سال 2007 با اتفاقاتی همراه بود.
به گزارش جهان از ایسنا و به نقل از مارکا، دو هفته به پایان لالیگا باقی مانده است که هر سه تیم بارسلونا اتلتیکو مادرید و رئال مادرید از شانس قهرمانی برخوردارند. اختلاف صدر با تیم سوم تنها یک امتیاز است و بارسا به علت برتری در بازی های رو در رو بالاتر از اتلتیکو قرار گرفته است.

لالیگا این شرایط را در سال 2007 تجربه کرده بود. در آن سال تیم های مادرید بارسا و سویا برای قهر مانی در رقابت بودند. سفید پوشان و آبی اناری ها هم امتیاز بودند اما تیم مادریدی با تفاضل گل بهتر در صدر قرار داشت. سویا با دو امتیاز کمتر در تعقیب این دو تیم بود. مادرید در روماردا مهمان بارسا میزبان اسپانیول بود و سویا به مایورکا سفر کرد.

اتفاقات تعیین کننده ای در اواخر نیمه دوم بازی ها افتاد. تا دقیقه 88 سفیدپوشان لالیگا را از دست داده بودند و حتی تساوی برابر ساراگوسا کافی نبود چون بارسا با حداقل اختلاف پیروز میدان بود. شاگردان فابیو کاپلو به دو معجزه نیاز داشتند که در کمال تعجب، هر دوی آنها در یک لحظه اتفاق افتادند.

رود فان نیستلروی در این لحظات وارد میدان شد. مهاجم هلندی وارد محوطه جریمه شد و گل تساوی را به ثمر رساند. حال آن ها باید یک گل دیگر به ثمر می رساندند یا منتظر هدیه ای از طرف اسپانیول می ماندند. تنها چند ثانیه بعد، تامودو، سکوت را در نوکمپ حکم فرما کرد و قهرمان لالیگا در عرض 30 ثانیه تغییر یافت.

سویا با وجود لغزش دو تیم بالایی جدول نتوانست مایورکا را در بازی جنجالی شکست دهد. داور دو پنالتی آشکار را به نفع سویا سوت نزد.

از سوی دیگر اتلتیکو منتظر است تا یکشنبه ای به یا ماندنی رقم بخورد. بارسلونا که همه چیز به خودش بستگی دارد برابر اسپانیول قرار می گیرد و داربی کاتالونیا برگزار می شود. قرمز سفیدپوشان علاوه بر پیروزی برابر لوانته منتظر لغزش آبی اناری ها هستند تا در یک هفته مانده به پایان لالیگا صدرنشین شوند.

از طرفی مادرید منتظر روی دادن سه اتفاق است تا بتواند صدر جدول را از آن خود کند. یعنی دو حریفش امتیاز از دست بدهند و والنسیا را در سانتیاگو برنابئو شکست دهند. تاریخ به ما نشان داده است که هر اتفاقی ممکن است روی بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *