دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

افتتاح مسابقات قرآنی با آهنگ!

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 488796
آیین افتتاحیه پنجاه‌وهشتیمن دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بدون حضور پادشاه این کشور برگزار شد. در این مراسم سرودهای موزیکال پخش می‌شد و قاری مالزیایی یک ساعت پس از آغاز افتتاحیه تلاوت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اعزامی به مالزی، با وجود تبلیغات برای برگزاری آیین افتتاحیه پنجاه‌‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با حضور پادشاه این کشور، اما وی حضور نیافت و این مراسم با حضور مقامات مالزیایی در مرکز تجارت جهانی پوترای کوالالامپور لحظاتی پیش آغاز شد.

در این مراسم نشریه‌ای بین شرکت‌کنندگان توزیع شد که در آن تصویری از شهید «محسن حاجی‌حسنی کارگر» نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال گذشته نیز به چشم می‌خورد.

در ابتدای این مراسم یکی از مسئولان برپایی این رقابت‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت و سپس کلیپی درباره معرفی مسئولان، برگزار کنندگان، داوران مسابقات و شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران پخش شد که البته کلیپ پخش شده موزیکال و با ریتم تند بود در حالی که انتظار می‌رفت نواهای قرآنی در سالن این رقابت‌ها پخش شود.

پس از آن نیز قاری مالزیایی در جایگاه حاضر شد و به تلاوت آیاتی از قرآن کریم به سبک استاد «مصطفی اسماعیل» پرداخت. در مسابقات قرآنی متولیان برپایی رقابت‌ها سعی می‌کنند که مراسم را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز کنند اما در قدیمی‌ترین مسابقات قرآن جهان اسلام این روند پیگیری نمی‌شود و قاری حدود یک‌ ساعت‌ونیم‌ پس از آغاز افتتاحیه تلاوت کرد.

افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با سه مجری به زبان‌های عربی، انگلیسی و مالایی اداره می‌شود که مجریان پس از خوشامدگویی، از گروه سرود نوجوانان مالزیایی دعوت کردند تا به اجرای برنامه بپردازد که این سرود نیز موزیکال و آهنگین بود.

در پایایان این مراسم مسئولان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با هم عکس یادگاری گرفتند.

به گزارش فارس، مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی قدیمی‌ترین رقابت‌های قرآنی است که سال گذشته شهید «محسن حاجی‌حسنی کارگر» به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها موفق به کسب رتبه نخست شد؛ امسال نیز «سیدمصطفی حسینی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها است که بر اساس قرعه‌کشی، قرار است چهارشنبه 15 اردیبهشت‌ماه تلاوت خود را در این رقابت‌ها ارائه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *