شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شبکه بازار وزارت جهاد را جا گذاشت

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 488642
مدیر سابق شبکه جام جم گفت: مگر من به عنوان مدیر جمهوری اسلامی ایران می‌توانم در این 38 سال گذشته عملکرد خودم را تبرئه کنم و طرحی نو ارائه دهم. من هم انتقاداتی داشتم اما باید بدانم سهم خودم از آن اشکالات چه بوده است.
به گزارش جهان، «مجید رجبی‌معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در گفت‌وگو با فارس درباره برخی حواشی اخیر پیرامون سازمان صدا و سیما گفت: برخی از ادعاها درباره مدیران صداوسیما قطعا نادرست است. آقای سرافراز مدت 20 سال یکی از معاونان اصلی سازمان بوده و عضو تمام جلسات کلیدی سازمان بودند، نمی‌شود که در ابتدای کار دست به تخریب بزنند.

وی افزود: از قضا بنده در خانه هنرمندان این کار را نکردم و دیگر نمی‌کنم و از هر کسی که این گونه بخواهد شروع مدیریت کند، گله‌مند خواهم بود که ابتدای مدیریت خودش را به تخریب گذشته بگذارد، خصوصاً کسی که خودش مدیر در مجموعه بوده است.

رجبی‌معمار یادآور شد: مگر من به عنوان مدیر جمهوری اسلامی ایران می‌توانم در این 38 سال گذشته عملکرد خودم را تبرئه کنم و طرحی نو ارائه دهم. من هم انتقاداتی داشتم اما باید بدانم سهم خودم از آن اشکالات چه بوده است.

وی در عین حال با انتقاد از برخی تصمیمات اتخاذ شده در مدیریت کنونی صدا وسیما افزود: برخی به شبکه‌های زیان‌ده اشاره کرده بودند؛ شبکه تلویزیونی «بازار» را در آخرین روزهای پایانی سال 94 تعطیل کردند. درباره مدیریت این شبکه باید بگویم؛ بعد از آنکه آقای ضرغامی مدیریت این شبکه را به من داد، باید شبکه‌ای را مدیریت می‌کردم که فیلم، سریال، سرگرمی، تفریح و مسابقه نداشت. یعنی تمام مؤلفه‌های جذب تماشاگر را نداشتیم. بعد هم به آقای ضرغامی گفتم: خدا پدرت را بیامرزد! در اوج تحریم و وضعیت اقتصادی نامناسب از داخل و خارج، می‌خواهید شبکه بازار راه‌اندازی کنیم؟

مدیر سابق شبکه «بازار» بیان داشت: قرار شد که در شبکه بازار به هیچ وجه آسیب‌شناسی نکنیم. ما گفتیم دنبال انتقال پیام‌های مثبت‌ به مردم باشیم. بنابراین بخش کشاورزی را شروع کردیم و روزی 6 ساعت روی این موضوع کار می‌کردیم.

وی ادامه داد: با گذشت زمان به لطف خدا و با قاعده صداقت با مردم خوب هم عمل کردیم. براساس گزارش محرمانه مرکز صدا و سیما در اواخر بهمن سال 93، شبکه بازار 37.08 درصد بیننده داشت یعنی چندین برابر شبکه مستند در همان دوره بود.

رجبی‌معمار با اشاره به محتوای شبکه بازار گفت: ما در این شبکه احکام شرعی بازار را می‌گفتیم و کلی بیننده حتی از خارج کشور داشتیم. گزارشات کاملاً به روز و زنده و فعال از واقعیت‌های اقتصادی داشتیم. به خصوص کشاورزی در روستاها و همچنین مهندسان که در بخش تولید هستند، بیننده بودند.

مدیر سابق شبکه تهران یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی در سال 93 نسبت به صدا و سیما عقب مانده بود. به همین خاطر آنها پیگیری کردند و 14 میلیارد تومان فقط برای کمک به شبکه بازار در بخش کشاورزی به سازمان صدا و سیما وارد شد. تا روزی که بنده در آنجا بودم حتی یک ریال از 14 میلیارد تومان هم به شبکه بازار نیامد و در بخش فنی و جاهای ضروری دیگر هزینه شد.

مدیر سابق شبکه بازار خاطرنشان کرد: آقای فرهنگی از اساتید رشته بازرگانی و تجارت است. یک روز من را دید و گفت «شبکه 5 نیستی؟» گفتم «شبکه بازار هستم»؛ او هم گفت «این شبکه پاک و سالم بدون منت به مردم اطلاعات سالم می‌دهد».

وی یادآور شد: شبکه‌ای که ارزش رسانه‌ای آن به زعم من چند صد میلیارد تومان ارزش داشت را با یک تصمیم کنار زدند.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران پیش از این مدیریت شبکه‌های تهران، جام جم و بازار را برعهده داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *