سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی مسئولیتی در ثبت سفارش و واردات برنج ندارد

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 701028
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وزارتخانه مذکور از دوم مردادماه سال جاری هیچ اختیاری در تنظیم بازار برنج، ثبت سفارش، تایید ثبت سفارش، تخصیص و یا تایید ارز، تایید ترخیص یا عدم ترخیص کالاها ندارد و تمام این اختیارات به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده است.
وزارت‌کشاورزی مسئولیتی در واردات برنج ندارد
به گزارش جهان نيوز،به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علی اکبر مهرفرد» در پاسخ به ادعای مطرح شده در خصوص تعیین تکلیف موجودی برنج در بنادر کشور و عدم تخصیص ارز از سوی وزارت جهاد کشاورزی به برنج‌های وارداتی شرکت بازرگانی دولتی که در بنادر موجود است، افزود: از آنجایی که وزارت جهاد کشاورزی دو ماه قبل در زمینه تنظیم بازار برنج، ثبت سفارش، تایید ثبت سفارش، تخصیص و یا تایید ارز، تایید ترخیص یا عدم ترخیص کالا مسئولیت داشت، در یک فرایند نزدیک به ۹۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه نیاز مصرفی برنج سالانه کشور حدود سه میلیون تن است، اظهارداشت: سالانه بیش از دو میلیون تن محصول برنج از محل تولید داخل تامین می‌شود و یک میلیون تن نیاز به واردات داریم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در فصل برداشت برنج داخلی، ممنوعیت واردات برنج خارجی بوده است، تصریح کرد: حجم برنج وارداتی مورد نیاز، سالانه یک میلیون تن است که در طول هشت ماه دیگر سال انجام میشود.

مهرفرد افزود: در سال جاری، کارگروه تنظیم بازار تصویب کرد که این محدودیت واردات به خاطر شرایط تحریم برداشته شود و از زمانی که این محدودیت برداشته شد، ما هیچ مسئولیتی در تایید و یا تامین ارز نداشته‌ایم.


منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *