شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اقدامات ملک سلمان به نفع اسرائیل است

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 486034
یک نویسنده صهیونیستی با تمجید از شاه سعودی تاکید کرد تمام اقداماتی که ملک سلمان انجام می‌دهد، به نفع تل آویو است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سمدار بیری نویسنده اسرائیلی در مقاله‌‌ای که در روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت منتشر شد، به دیدگاه و مواضع رژیم سعودی در قبال تحولات منطقه و نیز تحرکات اخیر سران این رژیم که آخرین مورد آن جزایر تیران و صنافیر بود، پرداخت، جزایری که مصر در سفر سلمان از آن چشم‌پوشی کرد و در اختیار مصر قرار دارد.

نویسنده صهیونیست سفر ملک سلمان به مصر را تاریخی خواند و همانند آل سعود که گروه مقاوم و مردمی حزب الله را تروریستی خوانده، این ادعا را تکرار کرد و از سعودی‌ها به خاطر اقدامات خصمانه‌شان بر ضد حزب الله تشکر کرد.

وی تصریح می‌کند سعودی هیچ تصمیمی برای جنگ علیه اسرائیل یا وارد کردن نظامی به جزایر صنافیر و تیران ندارد  و دور از چشم رسانه‌ها، سعودی‌ در حال گفت‌وگو با اسرائیل است.

وی افزود من تمام سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی درباره پایبندی این حکومت به توافقات صلح مصر(با رژیم صهیونیستی) را تایید می‌کنم، معاهدات صلح میان مصر و اسرائیل و میان اردن و اسرائیل میز کاری ایجاد می‌کند، این گام‌های جدی از سوی سعودی، نگاه اسرائیلی‌ها به سعودی‌ها را تغییر داده است، زیرا سال‌ها بود که اسرائیلی‌ها به سعودی‌ها به عنوان شیخ تنبلی نگاه می‌کردند که بر روی چاه‌های نفت دراز کشیده است و به دیگران پول می‌دهد تا به نیابت از وی کار کنند،‌ولی امروز سعودی همه را غافلگیر کرده است و جایگاه صدرنشین در جهان عرب را از مصری که در اوج ضعف قرار دارد، ربوده است.

وی نوشت نگاه کنید که چگونه در طول چهار روز، سعودی دو جزیره دریای سرخ را خرید و جانشین ولیعهد سعودی به اردن رفت تا در امان از بستن دفاتر حماس(منظورش مقرهای اخوان المسلمین) خبر دهد، در ادامه سلمان به استانبول رفت و شروع به پخت آش آشتی میان السیسی و اردوغان کرد،  البته تا کنون در این راه موفق نبوده، ولی شاه سعودی صبر و حوصله و اردوغان هم مشکلاتی دارد.

به گزارش تسنیم، نویسنده صهیونیست در پایان نوشت عربستان به مسائلی فراتر از آنچه گفته شد، فکر می‌کند که می‌توان آن را از طریق تحرکاتی که انجام داده، فهمید، سعودی‌ها در مرحله بعدی آش آشتی میان فتح و حماس را خواهند پخت و اگر در این کار موفق شوند،‌آنگاه با  ابتکار صلح عربی نزد ما(صهیونیست‌ها) خواهند آمد و به ما خواهند گفت اسرائیل چه چیزی برای پیشنهاد دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *