شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بان‌کی‌مون جلوی رژیم صهیونی کم آورد

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 426995
هر چند گزارش‌های آژانس‌های تحت نظر سازمان ملل به نقش رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌شمار کودکان فلسطینی اذعان کردند اما در گزارش نهایی دبیرکل، این نهاد بین‌المللی نام این رژیم را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ «ریاکاری‌های» بان کی‌ مون تمامی ندارد. او که هر بار بدون داشتن هیچ گونه مدرکی، درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند، این بار با وجود مدارک متقن و قطعی درباره آلوده بودن دست رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان فلسطینی، نام این رژیم را از فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان حذف کرد.

چند روز پیش بود که آژانس‌های سازمان ملل متحد در مناطق فلسطینی و اراضی اشغالی در سند ۲۲ صفحه‌ای محرمانه‌ای گزارش دادند اسرائیل در جنگ تابستان سال گذشته در غزه، باعث کشتار تعداد هشداردهنده‌ای از کودکان فلسطینی شده است.

این گزارش در اختیار «لیلا زروگوی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان قرار گرفت و او در پیش‌نویس گزارشی که برای بان کی مون ارسال کرد، نام رژیم صهیونیستی را در فهرست ناقضان حقوق کودکان گنجاند. اما تصمیم‌گیری نهایی در این باره بر عهده بان کی‌ مون بود.

بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی که بیشتر آنها غیرنظامی بوده‌اند در طول جنگ تابستان سال گذشته غزه کشته شدند که از این میزان، ۵۴۰ نفر کودک بوده‌اند و از این تعداد نیز ۳۷۱ نفر زیر سن ۱۲ سال بوده‌اند.

با این وجود، در گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل، نام رژیم صهیونیستی در فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان به چشم نمی‌خورد و صرفا از کشتار و زخمی کردن هزاران کودک فلسطینی در کرانه باختری انتقاد به عمل آمده و غیر قابل قبول خوانده شده است.

اینکه چرا بان کی مون اقدام به حذف نام اسرائیل از این فهرست کرده، قطعا به فشارهای این رژیم بر سازمان ملل مربوط می‌شود. هرچند اسرائیل فشار بر سازمان ملل را رد می‌کند، اما چندین کانال دیپلماتیک که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، می‌گویند تل‌آویو به شدت این نهاد بین‌المللی را تحت فشار قرار داده تا اطمینان یابد که نام ارتش اسرائیل وارد این لیست سالانه نمی‌شود.

اینکه نام اسرائیل در این فهرست گنجانده شود یا خیر، مسئله مهمی برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست. برخی قانون‌گذاران آمریکایی نیز در این باره به اظهارنظر پرداخته‌‌اند و «تد کروز» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز هفته گذشته در این باره به «بان کی مون» نامه نوشت. به گفته دیپلمات‌ها، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز از دبیرکل سازمان ملل خواسته از گنجاندن نام اسرائیل در این فهرست خودداری کند.

به نظر می‌رسد مقامات آمریکا و اسرائیلی در نهایت توانستند دبیرکل سازمان ملل را تسلیم خواسته خود کنند و نام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *