جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۴
یک روایت آموزنده؛

خاطره هاشمی از نحوه رفتار با فرزندی که منحرف‌شده است

شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 485237
پدر شهید می‌گوید: وقتی فهمیدیم که راه مجاهدین خلق انحرافی است و فرزندمان به انحراف کشیده شده است بلافاصله عکس و مشخصات او را در اختیار مقامات مسئول قرار دادیم که او را بگیرند و اعدام کنند.
خاطره هاشمی از نحوه رفتار با فرزندی که منحرف‌شده است
به گزارش جهان به نقل از مشرق، هاشمی رفسنجانی در رویدادهای سال 1360 خود، مطلب آموزنده‌ای از یک پدر شهید که فرزند دیگر او جزو منافقین بوده و اعدام‌شده است، می‌آورد:

14 دی‌ماه 1360:

"محمد یحیوی پدر دو جوان که یکی در زندان اعدام و دیگری در جبهه شهید شده است در مصاحبه‌ای اعلام کرد: من نه از اعدام فرزند منحرفم ناراحت شدم، چرا که اطاعت از امر امام بود و نه از شهادت فرزند دیگرم، چرا که شهادت ایده و آزادی او بود.

وی افزود: وقتی فهمیدیم که راه مجاهدین خلق انحرافی است و فرزندمان به انحراف کشیده شده است بلافاصله عکس و مشخصات او را در اختیار مقامات مسئول قرار دادیم که او را بگیرند و اعدام کنند و او را گرفتند و اعدام کردند."[1]

این خاطره در کنار دیگر اظهارنظر هاشمی در کتاب خاطراتش قابل‌تأمل است، مطابق خاطرات هاشمی رفسنجانی، وی در سخنرانی سال 1369 در جمع روحانیون، وعاظ و ائمه جماعات تهران بیان می‌دارد: "ما باید مواظب باشیم بچه‌هایمان گمراه نشوند و این از وظایف شماست".[2]

[1]- کتاب سخنرانی های هاشمی رفسنجانی، زیر نظر محسن هاشمی، رویدادهای سال 1360، صفحه 249

[2]- خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ سال 1369، اعتدال و پیروزی، صفحه 692-693
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
گمراه! مهدي داره خدمت مي کنه
Iran, Islamic Republic of
ما باید مواظب باشیم بچه‌هایمان گمراه نشوند
خاطره خوان
Iran, Islamic Republic of
زياد به خاطرات حاج آقا خاطره استناد نكنيد زيرا منابع ايشان هميشه به ديدار خصوصي ايشان يا حضرت امام و مرحوم حاج سيد احمد آقا ختم مي شود، كه آن دو بزرگوار اكنون در قيد حيات نيستند تا صحت گفته هاي حاج آقا خاطره را تاييد نمايند. و برخي از منابع ايشان جلد هاي ديگر كتاب خاطراتشان است.
زاهدان کین جلوه بر محراب ومنبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند

پرسشی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند