يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نشست پایانی اجلاس ترکیه بدون روحانی و ظریف

جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 485162
نشست پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حالی در استانبول آغاز شد که حسن روحانی و محمد جواد ظریف رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران در اعتراض به بندهای ضد ایرانی در بیانیه پایانی در این نشست حضور پیدا نکردند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، با فشار و لابی رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس استانبول، چند بند ضدایرانی و همچنین یک بند علیه حزب‌الله لبنان گنجانده شده است.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران پیش تر  با اشاره به اینکه بیانیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شامل بندهایی علیه ایران و جنبش حزب الله لبنان خواهد بود گفت سازمان همکاری اسلامی از مواضع ضد ایرانی خود پشیمان خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تركیه كه ریاست این نشست را بر عهده داشت در نطق اختتامیه گفت این نشست با شعار همبستگی و كمك به همكاری بیشتر اعضا برگزار شد.

وی افزود: «سازمان همكاری اسلامی در كنار فلسطین است و از نظر سیاسی و اقتصادی از فلسطینی‌ها حمایت می کند.»

رئیس جمهوری تركیه بدون قرائت مفاد بیانیه پایانی، اظهار داشت: «تصمیمات این نشست به مردم مسلمان درباره پیشرفت، رفاه، عدالت و صلح امیدواری داده است.»

اردوغان افزود: «برای حاكمیت عدالت و برای جلوگیری از ظلم تلاش خواهیم كرد.»

رئیس جمهور ایران  دیروز از سخنرانان اصلی نشست سران كشورهای اسلامی بود. بیش از 30 كشور سازمان همکاری اسلامی در سطح رئیس جمهور و رئیس دولت دراین نشست شرکت کرده اند. روحانی و هیات همراهش عصر جمعه (27 فروردین) برای ادامه مذاكرات دوجانبه با مقامات بلند پایه تركیه از استانبول راهی آنكارا، پایتخت تركیه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *