يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران مطرح کرد؛

بیکاری مهم‌ترین چالش‌ پیش‌روی معلولان

چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 484880
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از مخالفت نمایندگان مجلس با کاندیداتوری نابینایان در انتخابات مجلس ابراز تاسف کرد و گفت: مگر نمایندگان مجلس با چشم، تصمیم‌گیری می‌کنند که نابینایان در این زمینه محدودیت دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدعلی محسنی ظهر امروز در مراسم افتتاح مجهزترین مرکز فیزیوتراپی ویژه معلولان در استان قزوین‌ اظهار داشت: تخصیص 3 درصد سهمیه‌ استخدام‌ها به افراد دارای معلولیت راهکاری مطلوب به منظور رفع معضل اشتغال این قشر است.
 
مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور با عنوان این نکته که معلولان به خدمات توانبخشی به‌طور دائم نیاز دارند، بیان کرد: نیاز یک فرد معلول به توانبخشی به چند جلسه‌ فیزیوتراپی ختم نمی‌شود بلکه این خدمات در طول عمر افراد دارای معلولیت باید جاری باشند اما هزینه‌های پیش‌رو از عهده‌ خانواده‌های این افراد برنمی‌آید.
 
محسنی افزود: در کشور ما مسئولان بیش از خود افراد دارای معلولیت نیاز به توانبخشی دارند و رده‌های بالای کشوری در نیاز به این مسئله نیازمندتر از سایر گروه‌ها هستند.
 
وی از مخالفت نمایندگان مجلس با کاندیداتوری نابینایان در انتخابات مجلس ابراز تاسف کرد و گفت: مگر نمایندگان مجلس با چشم، تصمیم‌گیری می‌کنند که نابینایان در این زمینه محدودیت دارند.
 
مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: نابینایان در توانمندی و استعداد نه تنها چیزی از سایرین کمتر ندارند بلکه از بسیاری افراد بالاتر نیز هستند.
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه مسئولان نباید در ارائه‌ سرمایه‌های این مملکت برای خدمت‌رسانی به معلولان دریغ کنند، تصریح کرد: افزایش آگاهی‌های مسئولان در مورد معلولان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
 
محسنی با بیان اینکه ‌تمام افرادی که در امور معلولان دخیل هستند و فعالیت می‌کنند باید در ارتقای ارائه‌ خدمات درمانی به این افراد بکوشند، بیان کرد: مجریان کشور باید تعهد بیشتری نسبت به افراد دارای معلولیت داشته باشند و شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند از نهادهای فعال در عرصه‌ معلولان باشند.
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین گفت: سازمان‌های بیمه‌گر باید تمهیداتی بیندیشند تا تمام نیازهای درمانی معلولان را به‌گونه‌ای پوشش دهند که این افراد نگران هزینه‌های درمان خود نباشند.
 
مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور عدم اشتغال معلولان را از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی این افراد دانست و گفت: تخصیص 3 درصد سهمیه‌ استخدام‌ها به افراد دارای معلولیت راهکاری مطلوب به منظور رفع معضل اشتغال این قشر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *