جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بر اساس مصوبه مجلس

سازمان بهزیستی می‌تواند نماینده معلولان باشد

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 576408
سازمان بهزیستی می تواند حسب درخواست فرد دارای معلولیت یا قیم وی، در پرونده ‏هایی در دادگاه به عنوان نماینده معلول شرکت کند.
سازمان بهزیستی می‌تواند نماینده معلولان باشد
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز سه شنبه (5 در ماه 96) پارلمان، در جریان رسیدگی به لایحه حکایت از حقوق معلولان، فصل هشتم این لایحه که مربوط به حمایت های قضائی و تسهیلات مالیاتی است را بررسی و مواد 22 و 23 را تصویب کردند.

بر اساس ماده 22 لایحه، مراجع قضائی مکلفند چنانچه افراد دارای معلولیت، به قیم نیازمند باشند، هنگام نصب قیم، نظر سازمان را أخذ کنند. در مواردی که فرد واجد شرایطی برای پذیرش قیمومیت وجود نداشته باشد یا این سمت را نپذیرد، دادگاه سازمان را به عنوان قیم تعیین می‏ کند.

همچنین ماده 23 این لایحه عنوان می کند که سازمان بهزیستی می تواند حسب درخواست فرد دارای معلولیت یا قیم وی (حسب مورد)، در پرونده ‏هایی که حق فرد دارای معلولیت به دلیل معلولیت، مورد تعرض قرار گرفته یا چنین ادعایی مطرح است در صورتی که ادعای مزبور مورد تأیید سازمان باشد به عنوان نماینده وی، در دادگاه مربوط شرکت کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *