سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

ورود سامانه جدید بارشی از یکشنبه

جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 482088
سازمان هواشناسی کشور از پایان بارش‌ها در نیمه شمالی و مرکز کشور تا عصر امروز (جمعه) خبر داد و اعلام کرد که تداوم ریزش باران فقط در شمال شرقی کشور باقی می‌ماند.
به گزارش جهان، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور  در گفت‌وگو با تسنیم با تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور، گفت: امروز بارندگی‌ها در نیمه شمالی کشور وجود دارد و انتظار کاهش بارش‌ها در شمال، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را خواهیم داشت؛ البته بارش‌ها که در نیمه غربی، شمال غربی و مرکز  کشور کاسته می‌شود تا پایان وقت در شمال شرقی کشور ادامه خواهد یافت.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بارش باران در گیلان، مازندران، مشهد، سنندج، ساری و تهران ادامه دارد و این تداوم بارش‌ها که در اکثر نقاط کشور قطع خواهد شد فقط در استان‌های خراسان شمالی، شرق سمنان، گلستان و مازندران ادامه پیدا می‌کند.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: نیمه جنوبی کشور نیز در ساعت‌های آینده هوایی نیمه‌ابری خواهد داشت و هوای استان هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی ابری است؛ البته خلیج فارس نیز در 2 روز آینده مواج خواهد بود.
 
وی ادامه داد: امروز در شرق کشور پدیده وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که در پاره‌ای مناطق موجب  ایجاد گرد و خاک خواهد شد؛ در جنوب غرب کشور نیز این وزش بادها پدیده گرد و غبار را ایجاد خواهند کرد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی به آب‌گرفتگی معابر در استان‌های مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: سیلابی شدن رودخانه‌های این استان‌ها در عصر امروز وجود دارد که باید مسافران نوروزی به آن دقت داشته باشند.
 
نقشینه خاطرنشان کرد: امروز در جاده‌های کوهستانی خراسان رضوی، مازندران، گلستان و سمنان برف می‌بارد و رانندگان در این مسیر باید با استفاده از زنجیر چرخ عبور و مرور کنند؛ این وضعیت بارش‌ها تنها تا پایان اواخر وقت امروز در کشور وجود خواهد داشت و سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود از شمال شرق خارج خواهد شد و فردا (شنبه) در هیچ نقطه‌ای از کشور بارش باران و برف وجود ندارد.
 
وی درباره وضعیت آب و هوای امروز تهران نیز گفت: مردم تهران تا بعد از ظهر روز طبیعت شاهد بارش باران خواهند بود و به‌تدریج از این بارش‌ها کاسته خواهد شد و هوای تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی اردبیل را با دمای 7 درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور عنوان کرد و افزود: آوج با  4 درجه زیرصفر، آبعلی با 4 درجه زیر صفر، خلخال با 3 درجه زیر صفر و سرعین با 3 درجه زیر صفر سردترین مناطق و استان سیستان و بلوچستان با 37 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور هستند.
 
نقشینه با بیان اینکه دمای هوا در 2 روز آینده گرمتر خواهد شد، گفت: روند افزایش دما رفته رفته ادامه پیدا می‌کند اما موج جدید بارشی عصر یکشنبه از شمال غرب و سواحل غربی  خزر وارد کشور خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *