شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

استفاده از اسامی غربی در چین ممنوع شد

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 481081
دولت چین از مسئولان فرهنگی این کشور خواست برای برچیدن نام های بیگانه که هیچ همخوانی با ارزش های فرهنگی و اجتماعی این کشور نداشته و برگرفته از اسامی خارجی است، سریعا وارد عمل شوند.
به گزارشجهان به نقل از ایرنا، دولت چین از افزایش نام های جغرافیایی خارجی بخصوص اسامی غربی در این کشور ابراز نگرانی کرده و از سازمانهای فرهنگی مسئول خواسته است هر چه سریعتر شرایط کنونی را ساماندهی کنند.

چین در سال های 1983 و 1984 میلادی اقدام به ارزیابی نام های جغرافیایی در کشور کرد اما از آن زمان به بعد به دلیل جدی نگرفتن این موضوع، استفاده از نام های خارجی در این کشور به شکل بی سابقه ای فزونی گرفته است.

بر اساس گزارش دولت چین، از این پس اجازه نامگذاری پل ها، جاده ها، ساختمان ها، بازارها و مجتمع های مسکونی با اسامی بیگانه و ناهمگون با فرهنگ این کشور داده نخواهد شد.

«لی لیگوا» وزیر امور مدنی چین در گفت وگویی در پکن خاطرنشان کرد که از دو سال قبل بررسی نام های جغرافیایی آغاز شده و او از تمامی نهادهای ذی ربط خواست تا کار برچیدن نام های بی محتوا را که هیچ سازگاری با فرهنگ چین ندارند، آغاز کنند.

روزنامه چاینا دیلی چین می نویسد که هدف دولت عدم استفاده از نام هایی است که با فرهنگ، حق حاکمیت، هویت ملی و ارزش های اخلاقی چین همخوانی ندارد.

«لی» گفت که شکایت های زیادی از مردم در خصوص نامگذاری با نام های خارجی و غربی دریافت شده است که نشان می دهد این اسامی، ارزش های اخلاقی و اجتماعی کشور کهن چین را زیر سئوال می برند.

گزارش نشریه چینی حاکی است که در سال های اخیر در نامگذاری مکان ها در این کشور نوعی نابسامانی شکل گرفته و بسیاری از اسم های نامناسب چون «منهتن» و یا «ونیز» برای ساختمان ها و بازارهای چینی انتخاب شده است.

کارشناسان چینی می گویند که برای انتخاب نام ها باید هویت ملی و منافع کشور و همچنین مختصات جغرافیایی منطقه در نظر گرفته شده و از انتخاب اسم های ناهمگون و بیگانه خودداری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *