سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

برکناری ۱۵ قاضی هوادار اخوان در مصر

سه شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 480894
دستگاه قضایی مصر در راستای ادامه سرکوب هواداران اخوان المسلمین ۱۵ قاضی حامی این جماعت را از کار برکنار کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روسیا الیوم خبر داد، منابع قضایی مصری امروز دوشنبه گفتند که شورای انضباطی قضات، طی حکمی نهایی، 15 قاضی حامی اخوان المسلمین را برکنار کردند.

یک منبع قضایی گفت که شورای عالی انضباطی قضات درباره دلایل صدور این حکم  اعلام کرد که با بررسی سی‌دی‌ها، ویدئوها و روزنامه‌ها مشخص شده است که این قضات اظهار نظرهایی سیاسی کرده و خلاف قانون کار در دستگاه قضایی به عضویت گروههای سیاسی در آمده‌اند.

وی افزود که شورای عالی انضباطی قضات، صدور حکم 55 قاضی دیگر را به 28 ماه مارس موکول کرد.

این محکوم شدگان و دهها قاضی به عضویت گروهی به‌نام "قضاة من أجل مصر" (قاضیانی برای مصر) پیوسته‌اند. این گروه بعد از انقلاب 2011 میلادی که به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر منجر شد، از جماعت اخوان المسلمین حمایت کرد.

از زمان برکناری مرسی از قدرت در سال 2013 میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *