جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خطاب "رفتار نجیبانه"رهبری چه کسانی بودند؟

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 479338
قانون گرایی و احترام به رای مردم و رفتار نجیبانه در برابر انتخاب مردم درسی است که در چارچوب مردمسالاری دینی باید از انتخابات هفتم اسفند بگیریم .
خطاب "رفتار نجیبانه"رهبری چه کسانی بودند؟
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اهمیت این موضوع به قدری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری ضمن یادآوری و مقایسه «رفتار کاملاً نجیبانه» کسانی که در  انتخابات هفتم اسفند ، رأی نیاوردند .

و مقایسه آن با فتنه 88 ، نکات مهمی را در تبیین قانون گرایی و احترام به رای مردم بیان کردند .

مقام معظم رهبری  با اشاره به  رفتار  کسانی که در سال 88 رأی نیاوردند و با براه انداختن فتنه برای کشور هزینه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، افزودند  در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.

حضرت آیت الله خامنه ای ، «سلامت و امانت داری» را یکی  از ویژگی های این انتخابات برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تبلیغات دشمنان و همچنین ادعاهای برخی در داخل، انتخابات در نظام اسلامی همواره سالم بوده و هیچگاه حرکتی سازماندهی شده برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات وجود نداشته است.

مقام معظم رهبری تأکید کردند: انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی اعتباری سخنان کسانی را که در سال 88 مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد.

ایشان افزودند: همانگونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره های قبل، از جمله انتخابات سالهای 88 و 84 نیز سالم بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خبرگان رهبری با اشاره به موضوع فتنه  88 فلسفه وجودی این فتنه را بی اعتنایی به آرای مردمی که همان تفکر ضد دموکراسی است برای نیل جامعه به ایجاد هرج و مرج و آشوب  و برهم زدن امنیت ملی کشور مورد اهتمام قرار داده و با مقایسه واکنش افراد حذف شده در انتخابات اخیر خبرگان رهبری با واکنش افراد رای نیاورده در انتخابات سال 88 ضمن تمجید و تحسین واکنش مذکور در انتخابات اخیر آن را احترام به آرای عمومی رای و نظر مردم و نیز احترام به قانون دانسته که برخاسته از جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه است.

به نظر می رسد یکی از محورهای بسیار مهم بیانات معظم له در جمع نمایندگان مردم در خبرگان رهبری  کنش و واکنش پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر است ، کنشی که در مفهوم  "رای منفی مردم به حضور برخی چهره ها در خبرگان رهبری " و واکنشی که در مفهوم " احترام این افراد به رای مردم و قانون  " می گنجد .

هرچند این امر به خودی خود در یک دموکراسی موضوع طبیعی و عادی به نظر می رسد ، ولی نظیر چنین رویداد سیاسی پس از انتخابات 88 با واکنشی غیر منطقی و غیر اصولی از سوی افراد رای نیاورده با ادعای تقلب و ناسالم بودن انتخابات مواجه شد و با اردوکشی خیابانی کشور را وارد بحرانی کرد که هنوز هم تبعات آن گریبانگیر کشور شده است و همچنان محافل سیاسی و رسانه ای بیگانه با بازتولید این بحران درصدد بهره برداری از  این بحران هستند  .

مقایسه رفتار بازندگان انتخابات 88 و انتخابات هفتم اسفند 94 یک مفهوم  مهم را  در نظر مردم تداعی می کند  اینکه چقدر احترام به نظر و رای آنان  در میان بازیگران سیاسی جای دارد .

انتخابات هفتم اسفند 94 در حالی برگزار شد که سازو کارهای قانونی آن با انتخابات گذشته از جمله انتخابات 88 هیچ تفاوتی نداشت و این درحالی بود که می توان میان شرایط برگزاری این انتخابات با انتخابات سال 88 تشابهاتی نیز مطرح کرد  هر چند رسانه  های بیگانه پس از انتخابات بار دیگر برای  بحران آفرینی می کوشند اینگونه القا کنند که شرایط فعلی برگزاری انتخابات با شرایط سال 88 متفاوت بوده وقابل مقایسه نیست .

در حالی که همانطور که در سال 88 انتخابات در شرایطی برگزار شد که دولت در دست جناح موسوم به اصولگرایان بود در شرایط فعلی این انتخابات در حالی برگزار شد که  دولت در دست جناح میانه روها و نزدیک به اصلاح طلبان قرار داشت و تنها تفاوت در کنش و واکنش بازیگران سیاسی بود که یکی با قبول شکست و احترام به رای مردم وتمکین از قانون میز را برهم نزد اما دیگری با برهم زدن بازی ، کشور را در سال 88 در ورطه ای قرار داد که دشمنان به طمع بیفتند .

از سویی دلیل روشن سلامت انتخابات مشارکت افرادی در آن بود که خود مدعی ناسالم بودن انتخابات بودند و حتی دیگران را برای شرکت حداکثری در انتخابات تشویق می کردند تا حریف را از از طریق انتخابات  از میدان بیرون نمایند.

اینجاست که باید از این طیف پرسید اگر آنان انتخابات را ناسالم می دانستند چرا تشویق کردند که همه حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند ؟ در ثانی چرا در انتخابات گذشته با فتنه افکنی هزینه سنیگنی به کشور وارد کردند و صبر نکردند تا چهار سال بعد از طریق دموکراتیک و رقابت سالم رای مردم را به خود جلب نمایند ؟ در مقابل دوگانگی رفتار خود در قبال انتخابات چه پاسخی دارند ؟ چرا حاضر نیستند از اشتباهات خود عذرخواهی نمایند و از  محافل سیاسی و رسانه ای که همچنان از این ادعا برای فتنه افکنی در کشور بهره برداری می کنند اعلام برائت نمی کنند ؟ آیا تمام این بحران آفرینی ها در کشور فقط برای این نبوده که آنان رای مردم و قانون گرایی را برنتافتند؟

با مقایسه دو انتخاب 88 و سال 94 ، اشاره به بیانیات مقام معظم رهبری در مهر ماه سال 1390 در جمع مردم کرمانشاه تحلیل صحیح ایشان را از فتنه 88 به درستی به اثبات می رساند که پس از تاکید بر دو مولفه  حضور گسترده مردم در انتخابات  و احترام به رأی مردم  گفتند  اینجور نباشد که اگر چنانچه انتخابات بر طبق نظر و میل ما انجام گرفت این را ما قبول داشته باشیم ، اگر بر خلاف نظر ما بود " و ان یکن لهم الحق یاتو الیه مذعنین ".

اگر حق را به ما دادند ، آنی که ما می خواهیم سر کار آمد ، قانون را قبول داریم ، اگر آنی که ما می خواهیم سر کار نیامد می زنیم زیر قانون ، نه قانون را قبول داریم ، نه رای مردم را قبول داریم ، این نمی شود  ، فتنه 88 همین جور بود . ادعا کردند که قانون‌گرا هستند، بعد خب مردم به آنها رأی ندادند، اکثریت مردم به کس دیگری رأی دادند؛ اینها بنا کردند دعوا راه انداختن .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *