دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

افزایش نسبی دما در سواحل خزر

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 478562
به دلیل وجود جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی و جریان دریا به خشکی‌ در جنوب و جنوب شرق کشور، طی سه روز آینده، بارش باران و رگبار و رعدوبرق و وزش موقت باد شدید، در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و هواشناسی، در حال حاضر ابرهای کم‌ارتفاع در سواحل خزر وجود دارد که عمدتاً موجب بروز شرایط مه‌آلود در سواحل دریای خزر و کوهپایه‌های شمالی البرز می‌شود و به‌تدریج با استقرار جریان‌های جنوبی روی البرز و سواحل خزر، ضمن کاهش ابرناکی دمای هوا به‌طور نسبی تا پایان هفته افزایش خواهد یافت.
 
هم‌اکنون جبهه سرد در شمال شرق کشور در حال عبور است و گذر آن در 24 ساعت آینده موجب بارش‌های پراکنده در شمال شرق خواهد شد؛ شاخه جنوبی موج تراز میانی از امروز تا پایان هفته در منطقه جنوب تا جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود و به سبب وجود جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی و جریان دریا به خشکی‌ در جنوب و جنوب شرق طی سه روز آینده، بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش موقت باد شدید در برخی نقاط استان‌های فارس، جنوب بوشهر، جزایر جنوبی خلیج‌فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی خراسان رضوی و جنوبی رخ خواهد داد.
 
انتظار می‌رود، روز چهارشنبه با عمیق‌تر شدن موج تراز میانی و با وجود هوای سرد در این تراز و هوای گرم و مرطوب در سطوح زیرین جو، شرایط جوی برای ناپایداری‌های همرفتی تشدید شده و موجب وقوع رگبار و رعدوبرق شدید در جنوب سیستان و بلوچستان شود که شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی نیز مهیا است.
 
از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در دریای عمان مهیا است و سطح آب در دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.
 
آسمان استان تهران روز آینده کمی ابری، در پاره‌های نقاط همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد خواهد بود، بیشینه و کمینه هوا در این استان فردا به ترتیب 19 درجه و 7 درجه است؛ همچنین روز چهارشنبه جاری آسمان تهران نیمه‌ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
 
در 24 ساعت آینده استان‌های همدان با دمای 2 درجه زیر صفر و کردستان با دمای یک درجه زیر صفر، سردترین استان‌های کشور و استان‌های هرمزگان و خوزستان با دمای 28 درجه بالای صفر، گرم‌ترین استان‌های کشور هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *