دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بارش ها تشدید می‌شود

سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 450933
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور از تشدید بارش در استان‌های گیلان و مازندران و کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر از روز چهارشنبه خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر، با بیان اینکه طی امروز و فردا روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی در بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته وی، این وضعیت در روز سه‌شنبه نیز در استان کرمان تداوم خواهد داشت، اما از بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط غرب ، شمال غرب به تدریج سواحل غربی خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: این سامانه بارشی در روز چهارشنبه علاوه بر نواحی فوق بخش‌هایی از نواحی مرکزی، سواحل مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
وظیفه با بیان اینکه سامانه بارشی کشور تا روز جمعه فعال خواهد بود اظهار داشت: در این روز با نفوذ جریانات شمالی، تشدید بارش در استان‌های گیلان و مازندران و کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و دریای خزر مواج خواهد بود.
 
وی افزود: فردا آسمان تهران، صاف در پاره‌ای نقاط غبارآلود، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای ۲۲پایتخت در این روز ۲۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *