پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ورود سامانه بارشی امشب از غرب کشور

سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب: 451089
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از غرب کشور در ساعات پایانی امروز و کاهش دما در روزهای پایانی هفته در برخی مناطق کشور خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، امشب با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور، در برخی نقاط غرب و شمال غرب ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود.
 
به گفته وی، فردا علاوه بر مناطق فوق، شاهد گسترش فعالیت این سامانه در نواحی مرکزی، سواحل غربی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز خواهیم بود.
 
وظیفه اظهار داشت: روز پنج‌شنبه این سامانه بارشی ضمن تقویت در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود که به موجب آن ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد، درنواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما و طی روزهای پایانی هفته کاهش نسبی دما در نیمه غربی و شمال شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی سه روز آینده در پاره ای نقاط استان کرمان شاهد رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق خواهیم بود.
 
وی افزود: فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی،به تدریج ابری و بارش پراکنده،گاهی رعد و برق و باد و گرد و غبار است. با بیشینه و کمینه ۲۵دمای پایتخت در این روز ۲۵  و۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *