يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۶
۸

مکث معنادار روحانی پس از سوال خبرنگار خارجی+فیلم

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 478451
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تیمای انگلستان که پرسید« برخی کارشناسان معتقدند که برجام در نهاد ریاست جمهوری پویا و زنده است و در بازار و واقعیت چنین امری حس نمی‌شود» گفت: امروز در فروش نفت، دست ما باز و تحریم‌ها برداشته شده است و این چیزی نیست که مخفی باشد.
مکث معنادار روحانی پس از سوال خبرنگار خارجی+فیلم
به گزارش جهان به نقل از مشرق، رییس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تیمای انگلستان که پرسید« برخی کارشناسان معتقدند که برجام در نهاد ریاست جمهوری پویا و زنده است و در بازار و واقعیت چنین امری حس نمی‌شود و طرف آمریکایی و اروپایی هم در حد انتظار شما همکاری نکرده اند، چه برنامه جدی برای مردم در این امر دارید؟، اظهار داشت: امروز در فروش نفت، دست ما باز و تحریم‌ها برداشته شده است و این چیزی نیست که مخفی باشد؛ در گذشته یک میلیون بشکه نفت می فروختیم و امروز یک میلیون و 400 می فروشیم و سال آینده بالاتر می رود و این در حالی است که نمایندگان مجلس، دولت را به فروش بیش از 2 میلیون بشکه در سال آینده مکلف کرده اند.
روحانی ادامه داد: از سوی دیگر امروز روابط بانکی ما با جهان برقرار شده و پول‌های ما در دنیا به راحتی جابجا می‌شود و در حالی که همه کشورهای اطراف ایران دچار مشکل شده اند، ما مشکلی نداریم. رییس جمهوری با اشاره به ثبات نرخ ارز در کشور و اوضاع نابسامان این نرخ در کشورهای همسایه و مجاور، گفت: تورم کاهش پیدا کرده است و هر فردی که در صادرات کالا و مواد اولیه و باز کردن حساب ال سی فعال است، این تحولات را احساس می کند و  با ورود هواپیماهای جدید آمدن ، توسعه شبکه های ریلی با لوکوموتیوها  و واگن‌های جدید، این تحولات بیشتر احساس خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه مردم و رسانه‌های منصف هم گام به گام اثرات برجام را لمس می‌کنند، گفت: برخی رسانه‌ها موضوع را به گونه ای دیگر به مردم گفتند، اما الان واقعیت دیگری مشهود شده است؛ همه باید توبه کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: بسیاری از افراد در گذشته و حال بر این عقیده بوده و هستند که مگر می شود هم سانتریفیوژها و هم زندگی مردم با هم بچرخند، اما  امروز می بینند که هم سانتریفیوژ ها می چرخند و هم بانکها فعالند و هم سرمایه‌ های خارجی به کشور وارد می شود.

حسن روحانی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در آخرین گزارش خود اعلام کرده که مذاکره با 102 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری به مرحله پایانی رسیده است. برجام یک مثل آفتاب تابان است، اما اگر کسی چشم خود را ببندد،  فکر می کند شب است؛ چشم‌ها را باید باز کرد.

رییس جمهوری درباره نحوه عمل کردن اروپا و آمریکا به وظایف و تعهداتشان در برجام نیز خاطرنشان کرد: ممکن است ایراد و اشکال های کوچکی در این رابطه وجود داشته باشد اما آمریکا و اروپا تاکنون به تعهدات اصلی که خود عمل کرده اند و اگر ایرادی هم بوده اعلام کرده و اعلام می‌کنیم. امروز تحریم‌ها، حتی تحریم‌هایی که مربوط به موضوع هسته‌ای نبوده برداشته شده و این مسأله نیز اعلام شده است.

روحانی با بیان اینکه ممکن است اروپا و آمریکا خطایی کنند و اگر موردی در اجرا صحیح نبود باید تذکر دهیم، گفت: مردم واقعیت امر را احساس و درک می‌کنند؛ از رسانه ها می خواهم واقعیت را همانگونه که هست به مردم توضیح دهند چرا که مردم ما ملتی آگاه هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در جریان انتخابات هفتم اسفند یک امنیت واقعی از سوی مردم لمس شد، از همه کسانی که در این راستا تلاش کردند احساس امنیت به جامعه بازگردانده شود، تقدیر و تشکر کرد  و افزود: شرایط امروز، شرایط دیروز نیست؛ سال 95  باید از سال 94 بهتر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام فتح الفتوح است=مرغ یک پادارد!!!!
لطفا عکسهای استقبال از رییس جمهور و دکتر عارف در یزد را در سایت بذارید تا همه ببینیم
فقط متعجبم که چرا ما نمی بینیم شاید خوابیم و ایشان بیدار
امین
Iran, Islamic Republic of
خندیدم...
بزک نمیر بهار میاد...
افتابه تابان اونم لب بومی به نام برجام!!!!
من چقدر خوشبختم!!!!!!!!!!
سوال خیلی سختی بود ! چیزی که عیان است را دولت سعی در پنهان کردنش دارد !
حام بغیری
همه این فرمایشات را مردم باجیب خالی لمس می کنند
میخواست بهش فحش بده یهو دید خارجیه آبروش میره مکث نمود! هخخ