سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۱۲۷

نوبخت: قطعا تاریخ روحانی را تکریم خواهد کرد

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 612184
می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است.
نوبخت: قطعا تاریخ روحانی را تکریم خواهد کرد
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در خصوص بیانیه مجلس خبرگان رهبری گفت: در بیانیه دولت کاملا با شفایت به نکاتی که مطرح می‌شود، پاسخ داده شد. در حال حاضر وقتی برای این نیست ذهن مسئولان دیپلماسی کشور را که درگیر هستند و همین امروز برای مذاکرات جهانی در سفر هستند مخدوش کنیم.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه برجام تصمیم درست بوده یا خیر باید بررسی کنیم که مراحل حقوقی خود را طی کرد یا خیر؟ یا اجماع صورت گرفت یا خیر؟

نوبخت تاکید کرد: برجام  در مجلس مراحل خود را طی کرد و بیانات رهبری به عنوان بایدها و نبایدها مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: به سال ۹۲ باز گردیم و ببینیم که این تصمیم باعث زیان برای کشور بود و یا از زیان جلوگیری شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما با یک اتهام از سوی رژیم اشغالگر قدس رو به رو بودیم و آمریکا حمایت می‌کرد. پرونده  ایران به شورای امنیت رفت و کشورهای دوست ما هم در آن ورود نکردند و تحریم‌ها صورت گرفت و ما ذیل فصل هفت قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: صعنت نفت، کشتیرانی و پتروشیمی تحت تحریم به خاطر یک اتهام واهی قرار گرفت. ما باید اقدام و اثبات می‌کردیم فعالیت هسته‌ای ما صلح‌آمیز است تا تحریم‌ها برداشته شد.

سخنگوی دولت افزود: شومن آنها در چند هفته گذشته حرف‌هایی زد آن زمان گفت، ما جواب همه این اتهامات را از مراجع رسمی آژانس گرفتیم.

نوبخت گفت: قطعه به ما نمی‌فروختند، اما ما بعد از شکست تحریم هواپیمایی نو هم خریداری کردیم. این که نظام بانکی ما سرمایه‌گذاری کرد و وارد مشکل شد با مانع‌گذاری آمریکا مشخص است. ما تا این مرحله کار درستی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که در زمان تحریم وجود داشت که باید پرداخت می‌کرد و من از گفتن آن پرهیز می‌کنم، اما چه کسی پرداخت می‌کرد؟  ملت باید هزینه‌ها را پرداخت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است.

وی ادامه داد: اگر منافع ما ایجاب کند خارج خواهیم شد و ما غنی‌سازی زیر ۴ درصد را به ۲۰ درصد و هر عددی می‌خواهیم می‌رسانیم، رسیدن به سال ۹۲ و خواسته کسانی که دلشان برای تحریم تنگ است و همان کاسبان تحریم هستند کاری ندارد.

سخنگوی دولت با بیان این که ما توانسته‌ایم نیک نامی جمهوری اسلامی ایران را در جهان ثابت کنیم، گفت: دنیا متوجه شد که ما دروغگو نیستیم. قطعا تاریخ روحانی را تکریم خواهد کرد و مقام معظم رهبری به عنوان رهبری زیرک که رهنمودهایی فرمودند در جهان شناخته می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اره ...
Iran, Islamic Republic of
قطعا"تاریخ از برجام بی فرجام در کنار قراردادهای ننگین ترکمنچای و گلستان یاد خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
من که خیلی به این حرفش خندیدم.
Iran, Islamic Republic of
برجام باید در کتب درسی تدریس بشه بعنوان شکست تلخ سیاسی.
تا درس عبرتی باشه برای ساده لوحان غربگرا.
صامین
Iran, Islamic Republic of
دوستان برنامه کلی اینه وضع اقتصاد بوسیله عوامل خارجی و کمک عوامل داخلی خراب بشه به مردم فشار بیاد بعد دوگانه عناصر قدرت یا رونق اقتصادی را ترویج کنند مردم ساده هم بگویند وقتی وضع اقتصادی خرابه اقتدار به چه درد میخوره بعد با فشار از بیرون و کمک گرفتن از نارضایتی مردمی کشور را از داشتن عناصر قدرت و اقتدار محروم کنند
اول هسته ای بعد فضایی بعد از اون هم صنعت موشکی و نفوذ منطقه ای در آخر هم تسلط بر سرزمین
البته در صورت هوشیاری مردم و با وجود رهبری حکیم به یاری خدا تیرشون به سنگ میخوره
مردم باید مراقب باشند در شرایط فعلی رسیدن به شرایط خوب اقتصادی رو در گرو از دست دادن قدرت موشکی نبینند
علت اصلی عمده مشکلات اقتصادی بی تدبیری و سو استفاده های مالی و عدم حمایت از تولید کنندگان و در نتیجه وابستگی به کالا و ارز خارجی است
مشکلات اقتصادی هیچ ارتباطی با عناصر قدرت کشور ندارد
صامین
Iran, Islamic Republic of
البته مسخره ترین جای قصه اینه که بعد از دست دادن عنصر اقتدار دستاورد اقتصادی به اعتراف مسولین واداده تقریبا و به واقع دقیقا هیچه
ما سرمایه هسته ای کشور را به امید نتایج اقتصادی نابود کردیم اما بعدش تحریم ها نه تنها برداشته نشد بلکه جلوی ورود ارز به کشور گرفته شد و الان در ازای فروش نفت فقط کالاهایی مثل برنج هندی و اجناس بنجل چینی وارد میکنیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
United Arab Emirates
قطعا !!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر با نیش و کنایه گفتی به شدت موافقم.
Iran, Islamic Republic of
با این ترتیب در آینده هم سکه خواهند گرفت و تندیس و...
Denmark
متاسفم از سادگی ...
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت مواظب باش . مردم آنی که تو فرض کردی نیستند
Iran, Islamic Republic of
دقيقا مردم آني كه ايشون فرض كردند هستند... وگرنه وضعيت مملكت اينگونه نبود.
آيا ما در برجام زيان كرديم - بخش اول
Iran, Islamic Republic of
در مورد اينكه برجام يك نرمش قهرمانانه براي شكستن يك اجماع جهاني عليه ملت مظلوم ايران بود، سخن بسيار گفته شده است. در مورد اينكه اگر برجام در زمان اوباما امضا نمي شد و به زمان ترامپ مي رسيديم در چه شرايطي به سر مي برديم نيز تحليل هاي زيادي انجام شده. در مورد اينكه آمريكا چگونه توانسته بود براي اولين بار پس از انقلاب اسلامي، دوستاني نظير چين و روسيه و حتي كشورهايي مانند اندونزي، بوسني و هرزگوين، تركيه و ليبي و ويتنام و ... را نسبت به محكوميت ايران در سازمان ملل متقاعد كند تا جاييكه حتي نزديك ترين رفيق ما (مرحوم چاوز) نيز حاضر نشد به قطعنامه محكوميت ايران در شوراي امنيت رأي منفي بدهد نيز صحبتهاي زيادي شده است. در اين بخش، قصد دارم به يك سوال مهم پاسخ دهم: آيا واقعاً ما با امضاء برجام زيان كرديم؟
(ادامه در بخش دوم)
Iran, Islamic Republic of
بله ضرر کردیم.
Netherlands
مذاکره براساس نرمش قهرمانانه قبل از دولت روحانی هم ادامه داشت و جناب جلیلی هم بعنوان نماینده ایران مقتدرانه در اجلاسهای مختلف مشغول بودند ولی مسثله وادادگی حضرات بود که ان شالله در بخش دوم مرقومه حضرتعالی به موارد ضعف اون مذاکره خواهم پرداخت
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام امضاء نمی شد قطعا"تحریمها فرو می ریخت و خود اوباما این مطلب رو گفته بود .
چي جوري؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز 14:50، سلام
ببخشيد من عقلم نميرسه. قرار بود هر شيش تا قطعنامه سازمان ملل عليه ما لغو بشه؟!!!! چي جوري اونوقت؟؟ اوباما گفته بود؟ از كي شنيدي؟ از مهدي محمدي؟ از ياسر جبرائيلي؟ از رضا سراج؟ از علي باقري؟ اونوقت اين بزرگواران نگفتن چي جوري ميخواسته اينجوري بشه؟ بله داداشم، اوباما اينو گفت اما كِي؟ وقتي برجام امضا شده بود نه قبلش! در جواب منتقدين جنگ طلب و جمهوريخواهش گفت كه مذاكره با تيم مذاكره كننده ايراني (يعني آقا جواد و بر و بچس!) به نقطه اي رسيده بود كه خيلي زير فشار بوديم، راهي جز امضاء معاهده برجام نبود. اگه امضا نميكرديم ممكن بود ائتلاف از هم بپاشه، چين و روسيه و بقيه رفقا بزنن زيرش و ما رو تنها بذارن و ... راستي نكنه فكر كردي اينو در مورد تيم سعيد جليلي و علي باقري و مهدي صفري گفته؟ اي بابا!
United Kingdom
توخودشو ناراحت نکن
Iran, Islamic Republic of
اصولا"قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن زیرا خود روسیه حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش صادر نمی شود اما تحت تحریم است سازمان ملل بر علیه رژیم صهیونیستی هم قطعنامه های بسیاری صادر کرده اما هیچ فایده ای برای متوقف کردن این رژیم کودک کش نداشته است .
آيا ما در برجام زيان كرديم - بخش پاياني
Iran, Islamic Republic of
سازمان انرژیهای نو اعلام کرد ظرفیت تولید برق از نیروی باد در کشور ما 40.000 مگاوات است كه 12.000 مگاوات آن را مي توان در 7 نقطه بادخيز كشورمان توليد كرد. توليد برق كل كشور، هم اكنون به 70.000 مگاوات بالغ مي گردد كه از اين ميزان، سهم نيروگاه اتمي بوشهر فقط هزار مگاوات است كه صد مگاوات آن را هم خودش مصرف مي كند! بحث انرژي خورشيدي به كنار اما اگر از سال 1372 كه به طور جدي وارد صنعت هسته اي شديم تا زمان حاضر (25 سال تمام) فقط روي توليد برق از انرژي باد متمركز شده بوديم الان نه تنها برق كشور به شيوه اي پاك، دائمي و بدون منت تأمين شده بود بلكه به عنوان يك كشور صاحب تكنولوژي در اين زمينه در سطح جهان شناخته شده بوديم بدون هيچ «اجماع جهاني» عليه كشور عزيزمان. (البته دشمني و خباثت آمريكاي جهانخوار كماكان سر جاي خودش بود) لذا معتقدم برجام، در جاي خود، حركت درستي بود كه بايد با اقدامات داخلي مناسبي (مانند اقتصاد مقاومتي، فعال كردن ظرفيتهاي داخلي و مقابله با فساد و رانتخواري) همراه مي شد تا به ثمر بنشيند و كام مردم را شيرين كند اما افسوس ...
امیرت
Iran, Islamic Republic of
راستش من فکر کردم بحث علمی مطرح میشه ! عجیبه که شما می فرمایی ما احتیاجی به انرژی هسته ای نداریم و اگر بجای انرژی هسته ای دنبال تولید برق از باد بودیم با هزینه کمتر به اهداف خودمان رسیده بودیم !! اولا همه می دانیم مشکل اصلی بحث استقلال ماست و انرژی هسته ای فقط بهانه برای تحت کنترل دراوردن فعالیتهای علمی ماست دوما چرا باید از انرژی صلح امیز هسته ای خود که حق مسلم ماست چشم پوشی می کردیم ؟! سوما مشکل تهیه دارو در راکتور تهران که نه اجازه تولید و نه اجازه خرید مواد هسته ای به ما می دادند رو چکار باید می کردیم ؟ و...و...
بحث علمي؟
Iran, Islamic Republic of
سلام آقاي امير ت
ابتدا بايد بحث علمي رو تعريف كنيم. به نظر شما اگر ما در مورد انرژي هسته اي صحبت كنيم ميشه بحث علمي و اگر در مورد باد صحبت كنيم ميشه غير علمي؟ اينكه بحث انرژي هسته اي بهانه است رو همه قبول داريم اما تا اين بهانه نبود آمريكا با تمام دشمني هاش نتونسته بود عليه ما «اجماع جهاني» درست كنه ولي با اين بهانه تونست! پس اينجا يه فرقي هست (فتأمل!) دوم اينكه بعد از انقلاب ما دهها سال بود كه داشتيم راديوايزوتوپ مي خريديم از جاهاي مختلف مثل همه كشورهاي دنيا و دشمني آمريكا مانع خريد ما نبود. بعد از قضيه هسته اي اين حساسيت ايجاد شد. پس تحريم راديوايزوتوپ خودش معلول پرونده هسته ايه عزيزم! سوم اينكه اين پرونده هسته اي استقلال ما رو خدشه دار كرد. چينيها با پول خودمون پروژه ها مون رو فاينانس مي كردن با هزارتا شرط و شروط ظالمانه و با كارمزد سنگين براي گشايش ال سي! اماراتيا براي نقل و انتقال پول يه جور ديگه تلكه مون مي كردن! قطريها از حوزه مشتركمون نفت و گاز ورميداشتن و ما تماشا ميكرديم! بابك زنجانيها براي انتقال پول نفت، سرمونو كلاه ميذاشتن و ما مثل احمقها در جواب، 17 شركت تأمين اجتماعي رو بهشون ميفروختيم! و ... و البته در همه اين قضايا فقط مواظب انرژي هسته اي مون بوديم كه يه وقتي استقلالمون خدشه دار نشه! عزيز! منم مثل خودت ايرانيم! مسلمانم! آرياييم! اما پيامبر(ص) فرمود المؤمن كيّس (مومن زيرك است) ما بايد اين اجماع جهاني رو ميشكستيم تا هر كس و ناكس نتونه بهمون زور بگه عزيز.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
ما ملاک برای ما رهبر عزیزمون هست که همین چند روز پیش فرمودند یه عده می امدند که میگفتن در قبال غربیها کوتاه بیاین به خواستشون در قبال هسته ای تن بدین! خدا از سر تقصیراتشان بگذرد!!!!!!
...
امیر ت پاسخ به بحث باد!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ! ظاهرا فراموش کردید که غریبها مدتها قبل از تولید کیک زرد و غنی سازی اورانیوم در ایران حتی اجازه تاسیس و استفاده از نیروگاه اتمی بوشهر رو بدلیل داشتن صنعت نفت به ما نمی دادن (توجه کن ! نیروگاه تولید برق بوشهر و نه غنی سازی اورانیوم)!
پس این ادعا که اگر ما دنبال انرژی هسته ای نبودیم در این حوزه تکنولوژی برتر اصطلاحا تک اجازه فعالیت داشتیم بیشتر به شوخی میماند و اگر واقعیت داشت چند کشور اروپایی کار ساخت نیروگاه بوشهر رو نیمه تمام رها نمی کردند که مجبور باشیم با هزینه بیشتر طرح المانی انرا رها کنیم و مجددا با یک طرح روسی و با فشار و هزینه زیاد کار ساخت نیروگاه ادامه بدهیم
اگر ادعای جنابعالی درست بود مشارکت ما در تحقیقات علمی فرانسه که بابت ان در شرکت مربوطه سهامدار بودیم یکجانبه و ظالمانه لغو نمی شد !
اینها که میگم قبل از تولید انرژی هسته ای توسط قهرمانان دانشمند ما اتفاق افتاد نه بعد از آن!
امروزه استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای فقط برای تولید برق نیست که بحث باد و بود و نفت را پیش می کشید انرژی هسته ای دریچه رشد و توسعه کشورهای جهان در قرن اینده است
انرژی هسته ای در مدیریت آب انقلابی بوجود اورده که امکان شناسایی حوزه های اب و حتی شیرین کردن اب دریا ها را ممکن کرده و می تواند در کشور خشک ما روزنه های امید ایجاد کند
در حوزه صنعت و کشاورزی می تواند کشور ما را دچار تغییر و تحول کند
دانشمندان ما با استفاده از این حوزه توانستند مگس زیتون و کرم انار و... را کنترل کنند که توصیه می کنم در این موارد تحقیقاتی رو انجام بدهید
چرا باید ما از تحقیق و توسعه مربوط به این علوم خودمان را محروم کنیم تا بیگانگان به مانند برجام در قبال انتحار علمی ما وعدهای بی عمل و قراردادهای بی تعهد تخویلمان دهند
همه مشکلات ناشی از تحریم هزینه استقلال طلبی و عبور از وابستگی قرنهای سیاه ماست که باید با نوش حان تحمل کرد
سلام
Iran, Islamic Republic of
ضرر کردیم تا خرخره. از مهمترین ضررهای برجام، ایجاد تفکراتی شبیه تفکرات حضرتعالی است که اصرار دارید این ننگ نامه مایه عبرت تمام تاریخ برای تمام کشورها را خوب جلوه دهید. بابا برجام از قرارداد صلح بین آلمان و آمریکا تو آخر جنگ جهانی دوم بدتر است.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشمند!!!!!! یکی از دهها کاربرد انرژی هسته ای، تولید برق می باشد. کاربردهای آن عبارتند از
1. تهیه و تولید رادیو داروی ید 131
2. تشخیص بیماریهای تیرویید و درمان آن
3. تهیه و تولید کیت های رادیو دارویی برای مراکز پزشکی هسته ای
4. کنترل کیفی رادیودارو های خوراکی و پزشکی برای تشخیص و درمان بیماریها
5. تشخیص و پیگیری درمان سرطان پروستات
6. بررسی مراکز عفونی در بدن
7. تشخیص سرطان پانکراس، کولن، روده کوچک و برخی سرطانها سینه
8. شناخت محل تومورهای سرطانی و بررسی آنها
9. تصویرگری بیماریهای قلبی، تشخیص عفونت و التهاب مفصلی، آمبولانس و لخته های وریدی
10. تشخیص کم خونی
11. استریلیزاسیون لوازم پزشکی یک بار مصرف
12. تولید دزیمتر جیبی و محیطی
13. جلوگیری از جوانه زدن محصولات کشاورزی
14. کنترل و از بین بردن حشرات
15. به تأخیر انداختن زمان رسیدن محصولات کشاورزی
16. افزایش زمان نگهداری محصولات کشاورزی
17. کاهش میزان آلودگی میکروبی
18. ازبین بردن ویروس ها
19. طرح های باردهی گندم، برنج و پنبه
20. تهیه و تولید چشمه های پرتوزایی کبالت برای مصارف صنعتی
21. تولید چشمه های ایریدیوم برای بررسی در جوشکاری لوله های نفت و گاز
22. تولید چشمه های پرتوزا برای صنایع کاغذسازی، شیشه سازی، نشت یابی لوله های انتقال نفت
23. شناسایی مین های ضد نفر
24. تولید الکتریسیته(برق)
Iran, Islamic Republic of
مگه با باد هم میشه رادیو ایزوتوپهای دارویی ضد سرطان یا عمق سنجی و میزان سنجی ذخایر معدنی و زیرزمینی، تحقیقات کشاورزی و اصلاح بذر و هزاران کاربرد دیگه ی هسته ای انجام داد؛ نه عزیز«بخش اول و دوم کشته و مرده برجام»، اگه آماری هم که دادی درس باشه ، نیروگاه بادی فقط یک بخش از 100ها کاربرد هسته ای را داره،
یه چای نبات بخور بادی نشی!!!!
آيا ما در برجام زيان كرديم - پاسخ به انتقادات
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستاني كه مطالب بنده را مطالعه و انتقادات را مطرح كردند:
عرض بنده اين بود كه اولاً اگر ما مواد راديواكتيو را براي توليد انرژي نمي خواستيم مشكلي نبود. الان دهها سال است كه راكتور تحقيقاتي تهران مشغول به كار است و سوخت 20% مورد نياز خود را از كشورهايي مانند آرژانتين مي خريد و هيچ بحثي هم نبود. يكي از پيشنهاداتي كه اروپايي ها در سال 1382 ارائه كردند همين بود كه هر چقدر سوخت براي اين منظور مورد نياز باشد تأمين خواهد شد. (سوخت مصرفي براي توليد راديو دارو يا به طور كلي ايزوتوپهاي مفيد در كشاورزي و بهداشت و ... نسبت به سوخت مورد نياز براي انرژي بسيار بسيار ناچيز است و آن را مي توان از برزيل، آرژانتين، پاكستان، هند، چين و ... تهيه كرد) ثانياً يك تصور غلط اين است كه ما فكر مي كنيم كشوري كه انرژي هسته اي دارد (مانند كره شمالي، پاكستان، هند و ...) حتماً از كشوري كه انرژي هسته اي ندارد (مانند نروژ و تركيه) پيشرفته تر است يا مرفه تر است. ثالثاً موضوع بعدي اين است كه ما براي رسيدن به اين انرژي چه هزينه اي داديم؟ فقط نفتي كه قطر در مدت 10 سال از مخزن مشترك با ما برداشت كرد معادل 125 سال كاركرد نيروگاه اتمي بوشهر است كه عمر مفيد آن 35 الي 40 سال است! اما ما بدليل تحريم نتوانستيم پا به پاي قطر برداشت كنيم. (حالا غارت گاز همين حوزه توسط قطر به كنار!) و بعد هم موضوع ظرفيت عظيم كشور ما در توليد انرژيهاي پاك و تجديدپذير (دائمي) بود كه عرض كردم. منظور من اين بود، اگر نتوانستم منظورم را درست بيان كنم عذرخواهي مي كنم.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
کاربر بخش اول و دوم وچندم! ای سرباز سایبری اسهال طلب، ای مامور ویژه کدخدا باوران در فضای مجازی!!!!! بهت توصیه میکنم در گناه وجرم نابخشودنی یه عده از خدا بی خبر شریک نشو. بترس از روزی که خون شهدای هسته ای و دیگر شهدا به جوش بیاد!!!!!! و طبل رسوایی به اذن خداوند کوبیده بشه! این از دنیا، ودر اخرت روپل صراط خیلی خیلی افرادی هستند که از حقشون نخواهند گذشت وانجا دامن خائنان را خواهند گرفت. ایا متاع دنیا پشیزی ارزش دارد!؟
پاسخ به M.sh
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي م.ش (M.sh)
من پاسخي به گفته هاي شما ندارم. فقط از اين فرصت استفاده مي كنم براي تشكر از سايت وزين جهان نيوز براي انعكاس كامنت شما و نمايش نحوه استدلال برخي از منتقدين برجام در قبال استدلال هاي مطرح شده.
صامین
Iran, Islamic Republic of
شما استدلالتون این بود که به جای هسته ای رو انرژی خورشیدی و باد سرمایه گذاری می کردیم و جوابش اینه که اگه این کار را می کردیم الان شاهد بحث راجع به برجام خورشیدی یا برجام بادی بودیم همان طور که بعد از برجام شاهد تعطیلی صنایع فضایی بودیم
البته کسی منکر فواید انرژی خورشیدی و باد و دیگر انرژی ها نیست اما نکته اینجاست که آمریکای خبیث و طرفداران نظریه آبگوشت بز پاش اعتقادی به استفاده مردم ایران از تکنولوژی های جدید ندارند
برای اثبات این قضیه و کمک به رفع شبهه میتونی راجع به وضعیت فعلی دانشمندان فضایی تحقیق کنی
وقتی آمریکایی ها بخاطر حفظ قدرت متحد اصلی خود در منطقه ی ما مانع از دست یابی ایران به تکنولوژی های جدید میشوند به خاطر دستیابی به بمب اتم نیست بلکه به این خاطر است که آنها از تاثیر این تکنولوژی ها در تقویت قدرت یک کشور کاملا آگاهند
یکی از دغدغه های اصلی آنها قدرت مند بودن صهیونیسم در منطقه ی ماست
البته با همه دست و پا زدن هاشون به لطف خدا این جرثومه فساد داره دست و پاهای آخرشو می زنه
سلام
Iran, Islamic Republic of
نه خیر ! ضرر که چه عرض کنم، خسارت محض کردیم. خدا پدر ضرر را بیامرزد. ببینید، توجیه اشتباه از خود اشتباه بدتر است. حضرتعالی دارید اشتباه را توجیه می کنید که بسیار بدتر از خود اشتباه برجام است. ملتفت کارتان باشید.
آيا ما در برجام زيان كرديم - بخش دوم - بتن ريزي در قلب اراك
Iran, Islamic Republic of
يكي از موضوعاتي كه مكرراً مورد انتقاد منتقدين برجام قرار مي گيرد اين است كه ما در قلب رآكتور اراك سيمان ريختيم و آن را بكلي از كار انداخته ايم. گاهي تصور مي كنيم اگر ما الان به اراك سفر كنيم و وارد منطقه استقرار قلب راكتور شويم با يك ظرف كاسه اي شكل بزرگ پر از سيمان مواجه مي شويم و آه و افسوس مان به آسمان مي رسد. واقعيت اين است كه راكتور اراك با تكنولوژي 40 يا 50 سال پيش بنا شده بود و الان قلب جديد راكتور با دانش روز در حال بازطراحي و مدرن سازي است و فاز اول آن مردادماه 96 به پايان رسيد و فاز دوم آن در حال انجام است. (قلب قبلي از استوانه مركزي خارج شد، سپس در محلي خارج از راكتور حفره هاي كلندريا پر شد و در اتاقكي پلمب شده قرار گرفت و الان راكتور منتظر قلب جديد است) نيروگاه اراك كه قرار بود با اين راكتور كار كند يك نيروگاه 40 مگاواتي است كه ساخت آن توسط روسها هشت سال ديگر طول ميكشد و لذا ما فرصت كافي براي ساخت و نصب قلب جديد را داريم. (در نظر داشته باشيد مصرف برق كل كشور 70.000 مگاوات است و لذا برقي كه انتظار داريم اين نيروگاه توليد كند نسبتاً بسيار ناچيز است) قلب جديد برخلاف قلب قبلي ديگر براي توليد پلوتونيم (به عبارتي براي توليد بمب اتم) مناسب نيست اما با آن مي توانيم آب سنگين توليد كنيم و نياز صنایع دارویی، غذایی و آرایشی و بهداشتی كشورمان به رادیوایزوتوپ ها را رفع نماييم. (ادامه در بخش سوم)
Iran, Islamic Republic of
مطالعه رو بیشتر ‌ جنابعالی هنوز فرق آب سنگین و تولید رادیو دارو نمی دونی و بعد مطلب می نویسی.
عزیز من اول درباره مطلبی که می نویسی تحقیق کن.
اب سنگین برای خنک سازی قلب راکتور استفاده می شده و برای تولید اون واحدهایی جداسازی از آب شرب رو داریم
۲H۲O اینم فرمول شیمیایی.
پاسخ به ناشناس محترم 21:01
Iran, Islamic Republic of
اين فرمولي كه نوشتيد آب اكسيژنه است نه آب سنگين. آب سنگين فرمولش همون فرمول آب معمولي است كه به جاي هيدروژن، دوتروم دارد. البته گاهي آب اكسيژنه رو هم با دوتريوم درست مي كنند كه ميشود اكسيد دوتريوم با فرمولي كه شما نوشتيد. همانطور كه نوشته ايد در گذشته از آب سنگین تنها به عنوان کندکننده یا سرد‌کننده راکتور آب سنگین استفاده می‌شد ولی الان استفاده‌های پزشکی و محیط زیستی و دارویی و بهداشتی هم دارد. همچنين وقتي آب سنگین در کنار اورانیوم طبیعی پالایش شده قرار می‌گیرد هم رادیو ایزوتوپ توليد مي كند و هم امکان تولید برق دارد. به هر حال از مشاركت شما در اين بحث ممنونم
سرور
Iran, Islamic Republic of
به هر حال حرف شما در مورد فرمول دوتریم درست است اما بقیه مطلب نویسنده ۲۱:۰۱ کاملا درست است.
استاد برجام شناسی که بعد از قسمت آخر حرفهایش هم یک کتاب کامنت گذاشته در نهایت نتیجه گیری کرده که باد بهتر از انرژی هسته ای است مثل اینکه بگوییم به جای ماهی دریایی تن ماهی هم می شود خورد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
کلا ما انرژی هسته ای می خواهیم چه کار؟ ما نفت رو هم باید مفت بدیم بره چیز بدبو و سیاه و آلوده کننده ای است. موشک هم لازم نداریم دنیا دنیای گفت و گوی تمدن هاست. ما صنعت خودرو هم نمی خواهیم و باید سوار خر شویم.
سلام
Iran, Islamic Republic of
نه!!! نشد دیگر!!! اگر راکتور اراک بد بود و مال ۵۰ سال پیش، ممکن است بفرمایید چرا آمریکائیها و ایادیشان این همه اصرار بر تعطیلی آن داشتند؟؟؟ ...؟ یا قضیه زیر بود؟
این گربه ملوس بابا از آن تو
آن قاطر چموش لگد زن از آن من؟؟؟؟
پاسخ به "سلام"
Iran, Islamic Republic of
راكتور اراك مال 50 سال پيش نبود اما تكنولوژي آن بسيار قديمي بود. مشكل غربيها با اين راكتور بعلت امكان توليد پلوتونيوم (سوخت بمب هسته اي) بود. آنها گفتند اگر شما صادق هستيد و قصد توليد بمب هسته اي نداريد ما به شما كمك مي كنيم كه يك راكتور مدرن بسازيد كه ويژه مصارف دارويي، كشاورزي، بهداشتي و نيز توليد برق است اما پلوتونيوم توليد نمي كند (در واقع پلوتونيوم كمي توليد مي كند) ايران اين پيشنهاد را پذيرفت و مقام معظم رهبري نيز در شرط چهارم از شروط 9 گانه پذيرش برجام (بند رابعاً) فرمودند «اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد» و اينگونه هم شد و فاز اول نوسازي تابستان گذشته به اتمام رسيد.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به سلام؛ ببین راست ودروغ رو به هم نباف، شروط 9 گانه حضرت آقا را اجرا نکردید؛ اگه اجرا کرده بودید الآن نبایست کاسه چه کنم دست بگیرید و پیش اروپائیها اینطور گردن خم کنید ودیپلماسی التماس پیش بگیرید و جواب رد بشنوید و هم خودتون خار وذلیل بشید هم مملکت و مردم ایران را خار کنید«اونها میگن تضمین نمیدیم؛ شما بگید مذاکرات خوبی بود!!!»
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به بحث سوم
از استدلالهای شما تعجب می کنم ! یکجا اصل داشتن انرژی هسته ای رو بواسطه باد و بود !! زیر سوال می برید ! جای دیگر ادعاذمیگید اگر غنی سازی نکرده بودیم غربیها در این حوزه حداقل با ما در امر تحقیقات کاری نداشتن! در حالیکه نیروگاه برق بوشهر توسط المانیها رها شد و چندین طرح که تمام صلح امیز بود و قرار بود با مهندسی فرانسوی و کانادایی و ... اجرا شود هم یکطرفه ملغی گردید !
طنز زمانه بگونه ای است که موصوع ریختن بتن به قلب راکتور اراک و احداث راکتور جدید رو زمانی مطرح می کنید که اصل این قرارداد نه به واسطه بد عهدی ما بلکه بواسطه بدعهدی کدخدا فعلا روی هواست
ما نگفته و نمی گوییم چرا براساس تعهدمان بتن درون راکتور اراک ریخته شد بلکه می گوییم چرا در برجام ضمانتهای لازم اخذ نشد تا همین داستان می شود می شود های شما به مشکل نخورد
شما می توانید تضمین بدهید بعد از خروج امریکا از برجام و قطعی شدن عدم همراهی اروپا با ایران این پروژه قابل ستایش شما در اراک تحقق یابد ؟!
بعبارتی ما میگیم برجام کلاه گشادی بود که ملت هیجوقت سیب و گلابی انرا نچشیدن و نخواهند کشید
Iran, Islamic Republic of
... راکتوری که بیش از 95% پیشرفت کاری داشته حتی به قول تو با تکنولوژی40سال پیش؛ اگه اینقدر بد بود چرا آمریکا برای نابودی اون اینقدر اسرار داشت؟؟و حاضر شدبجای اون راکتور جدید با توانمندی و بازدهی بسیار بیشتر به ما بده؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
...40000 مگاواتی،بدینوسیله ما ازدیپلماتها و جاسوسان محترم در تیم مذاکره کننده هسته ای که با همکاری مجدانه وندی شرمن و جان کری مسیر تنظیم قرارداد برجام بی فرجام را فراهم کردن کمال تقدیر وتشکر راداریم؛ باتقدیم 10ها میلیون تومان حق ماموریت و 100 سکه طلا.
حالا اگه برا مردم آب نداشت برا ظریف وعراقچی و دری و.... نون که داشت.
Iran, Islamic Republic of
دکتر فریدون عباسی فرمودند بحث پلوتونیوم کذب محض هست
فقط یک نوع پلوتونیوم برای ساخت بمب هست، بقیه انواعش در ساخت برق و... کاربرد دارد

در ضمن. خب اگر در کشور ده نیروگاه اتمی داشته باشیم تولید برق مان میشود 15 درصد، چرا فقط نوک دماغتان را میبینید، آینده را ببینید که نفت تمام شده و ما با چند نیروگاه برق مملکتمان را تامین میکنیم

در مورد هزینه های تامین انرژی بادی و خورشیدی و استهلاک این تجهیزات عظیم چیزی نمی دانید
آيا ما در برجام زيان كرديم؟ - بخش سوم - كاهش غني سازي
Iran, Islamic Republic of
محدود كردن غني سازي از 20 درصد به 3.5 درصد نيز از نگرانيهاي ايجاد شده پس از برجام بود. برای نیروگاه هایی مانند بوشهر، اورانیوم سه و نیم تا پنج درصد استفاده می شود و سوخت 20 درصد هم فقط برای راکتور تحقیقاتی تهران مورد استفاده قرار می گیرد. بايد در نظر داشت كه به لحاظ اقتصادی تهیه و تولید این میزان غنی سازی به صرفه نیست چرا که یک کشور باید برای تامین یک نیاز مختصر، تاسیسات و امکانات گران قیمتی را راه اندازی کند. در برجام پذيرفته شد اورانيوم 20 درصد موجود رقيق شده و براي تهيه سوخت نيروگاهي مصرف شود. در مورد كاهش سانتريفيوژها نيز يك برنامه پلكاني تدوين شد كه غني سازي از سطح 6000 سو آغاز شده و پس از دهسال با ورود نسلهاي پيشرفته تر به شكل پلكاني و به تدريج افزايش يابد. البته تحقيق و توسعه تكنولوژي ساخت سانتريفيوژهاي مدرن متوقف نشده و تا توليد نسل هشتم سانتريفيوژها در مجتمع فردو پيگيري خواهد شد. همچنين توافق شد اورانيوم هاي غني شده فعلي (مازاد بر 300 كيلوگرم) يا فروخته شود يا با اورانيوم طبيعي معاوضه گردد (بخش بعدي را حتماً ملاحظه فرماييد)
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اینو باید اون دانشمندانی بگن که اخراج شدند از سایت های هسته ای! ...
Iran, Islamic Republic of
...
بیژن
اینقدر فلسفه بافی نکن!منفعت برجام
1-دلار7000تومان
2-واردات کود انسانی
3-وطن فروشی
4-تولید فراوان جاسوس
5-انتقاد به معصومین
6-پایمال کردن خون شهدای 8سال جنگ تحمیلی،شهدای هسته ای،شهدای مدافع حرم،شهدای هواپیمای خلیج فارس
7-سرکوب و اعمال دیکتاتوری برای منتقدین وانقلابیون
8-من خسته میشوم از نوشتن وادادگی ها،خفت و خواری هاو.....
9-واقعا به عنوان یه ایرانی خجالت میکشم از این دولت.......و اعصابم خورد میشود......خودتان بشمارید تا الی آخر...........
پاسخ به آقا بيژن
Iran, Islamic Republic of
سلام
1- اگر برجام امضاء نمي شد خيلي زودتر به دلار 7000 توماني مي رسيديم.
2- كود انساني (همان 160 تن لجن فاضلاب كه براي مصرف يك كارخانه مواد شيميايي انجام شده) كلاً كمتر از 10 هزاردلار بوده است!!!
3- «هيچ‌كس نبايد اين مجموعه‌ى مذاكره‌كنندگان ما را با مجموعه‌ى شامل آمريكا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج بعلاوه‌ى يك - سازش‌كار بداند؛ اين غلط است..بنده هم اوّلِ امسال در مشهد مقدّس در سخنرانى گفتم [كه‌] مذاكره در موضوعات خاص اشكالى ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوشبين نيستم به مذاكره، لكن ميخواهند مذاكره كنند، بكنند؛ ما هم به اذن‌الله ضررى نميكنيم. البتّه عرض كرديم، باز هم تكرار ميكنيم: با تلاشى كه دولت محترم و مسئولين كشور دارند انجام ميدهند، ما موافقيم."
4- يادتان هست دولت احمدی نژاد چطور از يك جاسوس هسته اي در سال 1388 يك قهرمان ساخت؟ (شهرام اميري مرداد ماه 1395 اعدام شد!)
5- هيچكس به معصومين انتقاد نكرده است. گفته شد "معصومين به اطرافيان «اجازه انتقاد» مي دادند" و اين يك واقعيت غيرقابل انكار است.
6 الي 9 - به بندهاي فوق مراجعه فرماييد هر چند برخي موارد كه گفته ايد اساساً ربطي به برجام ندارد.
پاسخ به آیا در برجام ضرر کردیم؟از طرف بیژن
1-ظاهراعلاوه براینکه سرت را مثل کبگ زیر برف کرده ای،خودت را به عنوان پیشگو ویاغیب گو هم جا میزنی!زمان احمدی نژاد دلار شده بود حدود 2500تومان دنیا را در بوق وکرنا کردید که از سوء مدیریت است؟چی شده که الان از سوء مدیریت نیست و زودتر به7000تومان می رسیدیم؟
2-اگر واردات کود انسانی برای تو افتخار است....
3-کدخدا ،کدخدا می گفتید،مودب و باهوش می گفتید،دیپلماسی افتخار میگفتید،خورشید تابان می گفتید،میوه گلابی می گفتید!حالا که شیره برجامتون را گرفتند و تفاله اش را در سطل آشغال انداختند!دوباره می خواهید با این استدلالات غلط که رئیس جمهورتون معلم شما بوده به ما تفهیم کنید؟که گناهامون بیشتر نشه؟ما نمیخواهیم کسی به زور ما را به بهشت ببره؟می فهمی که چی میگم؟
4-رهبری همیشه مثل پدر برسر ملت با روسای جمهورکه مردم انتخاب کردند...مدارا کرده اند و در کارهایشان دخالت نکرده وفقط شاخصهار به آنها نشان داده وراهنمائیهای لازم را کرده اندولی خودشان متاسفانه بصیرت و گوش شنوا نداشته اند!...
بیژن
جهان نیوز متاسفانه چند بند از پاسخهای مرا برای شما سانسور کرد
امیر ت / جواب به بخش سوم باغ افت زده برجام
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم متوجه منظور ما نشدی
مجبورم استناد کنم به گفته جناب اقای رییسی
ایشون در مناظره سال قبل گفتند برجام چکی هست که دولت روحانی گرفته ولی نقد نخواهد شد
لطفا بجای فواید حاصل نشده و افت افتادن به باغ سیب و گلابی برجام (بنا به توصیف رییس حمهور محترم) از چرایی عدم اجرای تعهد امریکا و فلج شدن کودک برجام بفرمایید وگرنه تاریخ ایران شاهد خوبی برای اجرا نشدن تعهدان زورگویان به اندازه کافی دارد و این مورد هم بیش از انها ارزش ندارد
Iran, Islamic Republic of
آیاما دربرجام زیان کردیم؛ اگه برجام نبود،سانترفیوژهای نسل جدیدآهسته آهسته جای نسل قدیم رو میگرفتن، و میزان تولید غنی سازی بسیار بیشتر وهزینه تولیدنیز کمتر میشد.
آيا ما در برجام زيان كرديم؟ - بخش چهارم
Iran, Islamic Republic of
حالا كم كم مي رسيم به سوال اصلي، اول يه قصه كوچولو: ما تحريم بوديم و كشور قطر در حدفاصل سال 1382 الي 1392 ، يك ميليارد بشكه نفت خام از مخزن مشترك با ايران برداشت كرد بدون اينكه ما حتي يك بشكه برداشت كنيم! (معادل 125 سال کارکرد نیروگاه اتمی بوشهر که عمر مفیدش 35 سال است!) البته بدون احتساب برداشت غارتگرانه گاز از حوزه مشترك با ما. چرا؟ چون ما اين يك ميليارد بشكه نفت را مانند انرژي هسته حق مسلم خود نمي دانيم. چون وقتي ما تحريم هستيم، كاسبان تحريم (يعني قطر، عراق، امارات، چين و روسيه) منابع و ثروت ما را به يغما مي برند. ما بايد از تحريم بيرون ميامديم تا بتوانيم حق اين ملت مظلوم رو از حلقوم شيوخ قطري و اماراتي بيرون بكشيم. حقي هزاران برابر ارزش انرژي هسته اي. ما از بخشي از حق مسلم خود گذشتيم تا از غارت بخش عظيم حقوقمان جلوگيري كنيم. تا از زير سايه سنگين "اجماع جهاني" و "فصل هفتم منشور ملل متحد" خارج شويم. (الباقي در بخش پاياني)
Iran, Islamic Republic of
آقا اینقدر صغری و کبری کنار هم نچین مخلص کلام اینکه برجام خسارت محض بود زیرا تحریمها لغو نشدند اما صنعت هسته ای ما نابود شد.
سلام
Iran, Islamic Republic of
قصه پردازی را خوب بلد هستید، اما سوراخ دعا را گم کرده اید. ما ابزار کامل برای تحمیل اراده خود در نقطه از خلیج فارس را داریم ولی اراده سیاسی این کار را نداریم. سرنا را از سر گشاد باد کردن، همین کاری است که بصورت قصه بیان شد. به جای اینکه قدرت خود را در عرصه سیاسی اعمال کنیم، به فکر کارهای بی ربطی افتادیم که حاصلش شده برجام. حالا این قصه پر غصه را بخوان،...
سلام
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیز، تاریخ که دیگر جای سوزن انداختن ندارد از بس در حسنات برجام در آن نوشته شده. به نظرم بهتر است کار تکریم ایشان را در جغرافیا انجام بدهید، جا داشته باشد!
گشته ای در علوم جغرافی
صاحب حض و بهره کافی
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
میگن یکی یک سطل ماست برد لب دریا قاشق قاشق می ریخت می گفت میخوام اب دریا رو ابدوغ درست کنم بفروشم !! گفتند نمیشه گفت اگر بشه چی میشه !!
اگرچه تعهدات ما اجرا شد و تعهدات اونا نشد و اگرچه هنوز براساس برجام امکان مبادله ارزی نداریم و اگرجه امریکا بارها پس از برجام تعهداتش را زیر پا انداخت و ظریف هم تهدید به مقابل به مثل کرد !!! و خبری نشد باز بفرض بنده میگم برجام خیلی هم خوب ! اصلا عالی ! خورشید تابان ! باغ سیب و گلابی
عزیز ! یه کمی تایپ رو تعطیل کن جواب منو بده
حرف ما اینه که علیرغم توصییه مکرر رهبری به غیر قابل اعتماد بودن امریکا و لزوم گرفتن تضمین چرا این خورشید تابان به استناد اشتباه کردیم اعتماد کردیم جناب ظریف بهم خورد ؟! چرا ؟
می دونم برمی گردید و کامتتهاتون رو می خونی منتظر جوابم
از سایت جهان نیوز هم بخاطر درج مباحث قلبا تشکر می کنم
پاسخ به آقاي امير ت
Iran, Islamic Republic of
سلام مجدد به امير آقاي گل
عزيز! يه بنده خدايي بود مي گفت وقتي با من حرف مي زني دهنتو ببند! حالا شما ميگي تايپ كردن رو تعطيل كن و جواب منو بده! بگذريم، بذار يه كمي موضوع رو قشنگ باز كنيم ببينيم به چي مي رسيم. «فرض كنيم تيم مذاكره كننده مي تونستن يه جوري برجام رو بنويسن كه آمريكا نتونه بزنه زيرش» (لطفاً جمله قبل رو دو بار بخونين تا بريم سر ادامه بحث) يعني چي؟ يعني پيش بيني رهبر معظم انقلاب مبني بر بدعهدي استكبار جهاني مي تونست درست از آب در نياد! كافي بود جواد آقا و برو بچس يه كمي حواسشونو جمع مي كردن و مثلاً يه شرطي ميذاشتن كه ترامپ نتونه بزنه زيرش! عزيزم كسي كه اين حرفو ميزنه هنوز خيلي مونده تا ذات استكبار جهاني رو بشناسه، مودبانه اش اينه كه خيلي ... ما هممون از همون روز اول ميدونستيم كه آمريكا بدعهدي مي كنه (همون طور كه پيامبر ص ميدونست كه كفار، صلح حديبيه رو نقض خواهند كرد ولي امضاش كرد) ما بايد برجامو امضاء مي كرديم تا «اجماع جهاني» عليه خودمون (كه آمريكا براي اولين بار با هزار زحمت عليه ما ايجاد كرده بود) رو بشكنيم. اون روز افكار جهاني همه شون رفتار آمريكا رو تأييد مي كردن و بالاتفاق ما رو بعنوان خطري براي امنيت جهاني محكوم مي كردن اما امروز همه سرش داد ميزنن كه داداش اين چه كاري بود كردي؟ صهيونيستا عصباني هستن چون ميگن ما ميتونيم تحريما رو برگردونيم اما «اجماع جهاني» رو نه. ميگن يادش بخير اون ايام قبل از برجام كه چين و روسيه و تركيه و آرژانتین و کنگو و دانمارک و غنا و یونان و ژاپن و پرو و اسلواکی و تانزانیا و بلژيك و اندونزي! و ايتاليا و پاناما و آفريقاي جنوبي! و بوركينافاسو و كاستاريكا و كرواسي و ليبي و ويتنام و اتريش و اوگاندا و بوسني و هرزگوين! و گابن و نيجريه و ... همه با هم تو سازمان ملل ايرانو محكوم كردن...
پاسخ به دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
جالبه ! چندین کامنت از مزایای برجام نوشتی و نهایت تایید کردید که ادعای روحانی مبنی بر اینکه سلطان مذاکره هستند با عدم محکم کردن توافق نامه توسط جواد خان ! ادعایی درست نبوده ! حرف ما هم همینه ! اکر توصیه چند باره رهبر انقلاب در مورد تضمین گرفتن و عدم اعتماد به غربیها نبود این نتیجه دل ما را به درد نمی اورد
اگر توهین های بیش از ۵۰ صفتی جناب روحانی به منتقدان که هموطن خودش بودند نبود دل ما به درد نمی امد ! دلواپس و بروید جای گرم و بی سواد و... رو فراموش نکردیم
این مطلب هم که فرمودید برجام باعث شد ماهیت پلید امریکا برای دنیا روشن شود اگرچه رهبری اول مذاکرات فرمودن امریکا قابل اعتماد نیست ولی برای روشن شدن وضعیت امریکا و روشن شدن حضرات اصلاح طلب و ...حاضر و مرحوم با ان موافقت می کنم اگر چه جزو برنامه ها و نیت دولت اعتدال نبود و گاهی هم از اتش زدن برجام در مقابل پاره کردن امریکا با طنز زشت یاد کردن ولی تنها دستاور ملموس برجام همین است و بس
امیدوارم حداقل امروز بجای غوغاسالاری دولتمرادن ما در مقابل اروپا با هوشیاری عمل کنند و به فرمایشات رهبری عزیز توجه کنن که فردای قیامت باید شرمنده ملت و شهدا و رهبری باشند
ممنون از ابراز نظر شما و تشکر ویژه از سایت جهان نیوز
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام مجدد به آقای باد40000 مگاوات؛ عزیزجان ما درجنگ 8 ساله هم درمقابل اجماعی از کشورهای شرور قرار داشتیم(همونهایی که شما اجماع جهانی مینامید)و امروز و با برجام هم همونها جلوی ما ایستادن، با این تفاوت که ایران امروز نیروهای ارتشی زبده و شجاع و سپاه قهرمان با موشکها و ادوات نظامی بسیار پیشرفته و پیچیده رو داره درصورتی که زمان جنگ، ما حتی به سیم خاردار هم نیازمند بودیم
ولی اعتراف میکنم امروز نیاز مبرم ما به مردان شجاع،باغیرت و بابصیرت در دولت و دیپلماسی؛ بسیار بسیار بسیار بیشتر از اون زمونه.
حمید
Iran, Islamic Republic of
جواب به بخش چهارم؛ ببین دوستی گفت راست ودروغ رو به هم نباف!!! سایه سنگین اجماع جهانی !!!!!!! و فصل هفتم منشور ملل متحد!!!!!!!!!!
در پاسخ به توضیحات کذب این فرد بایست گفت:««قطعنامه 1929 که سنگینترین قطعنامه درشورای امنیت سازمان ملل علیه ایران بود ذیل بند 41 فصل 7 قرار داشت و ذیل کلّیت فصل7 نبود و شامل بند 42 نمیشد -تفاوت مشخص این دو حالت (حالت اول: ذیل فصل 7 و حالت دوم: ذیل بند 41 از فصل 7) آنجاست که در حالت اول، یک کشور به‌طور کامل ذیل فصل 7 قرار می‌گیرد و تمام بندهای این فصل توأماً می‌تواند بر مبنای همان قطعنامه علیه این کشور اجرایی شود، یعنی اگر یک کشور اقدامات الزام‌آور بند 41 را انجام نداد، آمریکا می‌تواند بدون تصویب هیچ قطعنامه دیگری و صرفاً به‌استناد همان قطعنامه پیشین، اجرای بند 42 منشور را در دستورکار خود قرار دهد.با این حال در قطعنامه‌های مربوط به ایران و حتی قطعنامه 1929 نیز موارد درج‌شده صرفاً ذیل بند 41 این فصل آورده شده تا بر الزام‌آور بودن آن تأکید شود، بدین معنا اگر بنا باشد اقدام نظامی علیه ایران صورت بگیرد بایستی قطعنامه دیگری ذیل کلّیت فصل 7 یا ذیل بند 42 از این فصل به تصویب می‌رسید. و این در حالی بود که همیشه روسیه و چین با استدلال صحیح فوق‌الذکر مانع از تصویب چنین قطعنامه‌ای شده بودند و نکته مهم دیگر اینکه در قطعنامه پس از جمع‌بندی مذاکرات وین نیز در بندهای مربوط به ادامه محدودیت‌ها علیه ایران، مکرراً از بند 41 فصل 7 یاد شده است.
و مکرو ومکرالله، والله خیر الماکرین(و خدا راقسم میدهیم به عزت این ماه عزیزشما را به راه راست هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستیدهرچه زودتر رسوا و نابود نماید /
Iran, Islamic Republic of
اقای نوبخت! به جان خودم قسم که نمیتونی تو ائینه توی چشم خودتم نگاه کنی وبگی :تاریخ روحانی رو تکریم میکنه.
Iran, Islamic Republic of
منم همین حدس رو میزنم. فکر نمیکنم اینا تو خودشون همدیگه رو قبول داشته باشن. چرا باید رییس جمهور بیاد راجع به نا امیدی وزراش با رسانه ها "درد دل" کنه.؟!! خخخ
Iran, Islamic Republic of
ناخوداگاه یاد سنگ پای قزوین افتادم
Iran, Islamic Republic of
گفت: قطعه به ما نمی‌فروختند، اما ما بعد از شکست تحریم هواپیمایی نو هم خریداری کردیم...........
اون سه چهارتا هواپیمای مرجوعی رو میگی؟ الان که ایرباس اب پاکی رو ،روی دستتون ریخت ودیگه خبری از هواپیمای جدید نیست.از طرفی مسئول قرارداد بستن با شما +مدیر مالی ایرباس هم که اخراج شدند! خوش به حالتون !
Iran, Islamic Republic of
آقاي سخنگو چرا پرت و پلا مي گي؟كدام موفقيت؟كدام عزت؟ كدام افتخار؟كدام دستاورد آنهم از نوع بزرگ؟
لطفا كمي حياء داشته باشيد و از مردم خجالت بكشيد.
...
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا در توهم داره در باغ برجام قدم میزنه و از میوه هاش میل می کنه
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم فقط باید بخندم به این جمله یا نه ...
Iran, Islamic Republic of
هرچه تلاش کنی باز هم این همه مذلت به بار آورده را نمی توانی تطهیر کنی پس بدترش نکن
Iran, Islamic Republic of
دبيرخانه سخنگوي دولت دقايقي پيش سخنان سخنگوي دولت را اصلاح نمود: "قطعا تاريخ روحاني را محكوم خواهد كرد"
کاظم
Iran, Islamic Republic of
البته اگر مورخان غربی تاریخ را بنویسند روحانی تکریم میشود!
بیژن
مشک آن است که ببوید ....نه آنکه عطاربگوید
حسن
Iran, Islamic Republic of
قطعا خاطر تاریخ از آقای روحانی وشما بعنوان توجیه کننده خطاهای صورت گرفته دولت ایشان مکدر خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
به خاطراین سه سال معطلی اقتصاد وخرج بیت المال صددرصد تکریم میشه.
م ج
Iran, Islamic Republic of
قطعا اسم می آورد خوب یا بد? اول کار دست خودش بودولی حلا چی? 5سال عمر
مردم راهدر داده? ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا تاریخ نویس کی باشه...
Netherlands
هههههه
قبلا یکی معجزه هزاره شده بود !
Iran, Islamic Republic of
"می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است."
چقدر این جمله بالا خنده دار و دردناک است ...
Iran, Islamic Republic of
حرف نزنید تو رو خدا. التماس میکنم حرف نزنید.
نتیجه برجام را دیدیم.
Iran, Islamic Republic of
به فکر تاریخ و تکریم آیندگان نباشید. به فکر رضای خدا و کار برای محرومان باشید...
Iran, Islamic Republic of
هیچ دلواپسی که عشق به مردم و وطنش داشته باشد، از بازگشت تحریمها خوشحال نیست. اما نباید در دشمنی آمریکا و انگلیس با ما - چه در زمان شاه و چه در نظام جمهوری اسلامی - غفلت می شد...
Iran, Islamic Republic of
همچنین قطعا از شما بخاطر تشدید دار گفتن حرف ر در تمامی کلمات تکرررررریم خواهد کرد. تارررررریخ.
Iran, Islamic Republic of
بله ولي نه تاريخ نگران إيراني
Iran, Islamic Republic of
انسان با شعور و فهمیده
Iran, Islamic Republic of
با دقت خوانده شود
محسن
Iran, Islamic Republic of
این حرف نوبخت مانند داستان آن شخصی هست که می گفت می گیرم و می بند مو خلاصه پیش فامیلاش قد قد می کرد
لاتی امد با چاقو دورش خطی کشید و گفت اگر پایت را از خط بیرون بگذاری می کشمت
اونوقت اون بد بخت نوک پاش رو روی خط می گذاشت و بر می داشت بعدا که ازش پرسیدن چرا هیچکار نکردی گفت پدرشو در اوردم گفتند چجوری گفت پامو هی از خط بیرون گذاشتم
احمد
Iran, Islamic Republic of
بستگی دارد آن تاریخ را که ینویسد برجامیان یا واقع گرایان ؟
Iran, Islamic Republic of
با روحانی تا ۱۴۰۰۰۰۰سال بعد .خدا بخیر کنه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
... کجا شروط رهبری وبیانات رهبری مورد توجه قرار گرفت؟ حتی به شروط شورای امنیت ملی وشروط مجلس هم توجهی نشد . ...
مستند در جستجوی حقیقت
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نوبخت قبلا یک جوری ماله کشی می کردی که چند تا هالو... باورشان می شد اما این یکی رو جوری ماله کشیدی که دیوانه های توی تیمارستان هم دارند به .... می خندند .
علی
Iran, Islamic Republic of
و قطعا تاریخ از شما هم به عنوان سخنگوی بهترین دولت تاریخ هم یادی خواهد کرد؟!!
علی برکت اله ...
Iran, Islamic Republic of
بله تاریخ ...ایشان و دولت پیر ... شان را هیچگاه از یاد نخواهد برد .
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
بی شرمی و گستاخی هم حدی داره. پنج سال مملکت رو لنگ برجام مزخرفتون کردید و الان این آشفته بازار رو درست کردید اونوقت میاید و بجای عذرخواهی، ....د. این ننگ تا ابد روی پیشانی شما اصلاح طلبها و کارگزارانیها و اعتدالیون باقی خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
اروپا هم خارج شما شما از برجام خارج نمی شید می دونیم.
تا تاریخ تاریخ است .
...
Iran, Islamic Republic of
این فرمایش نوبخت.درست است منتهی تاریخی که منتسب به غرب پرستان است
Iran, Islamic Republic of
وتورا نوبختی جون خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
ایییییی خدااااااا این پدر استدلال ایران را با برجام محشور بگردان
ااااای خدااااا
Iran, Islamic Republic of
"می‌خواستند ایران هم مثل آمریکا از برجام خارج شود اما مشاهده کردید که ما ماندیم و اتحادیه اروپا کنار ما ماند و این دستاورد بزرگی در عالم سیاست است."
بله. اونها هم میتونن خارج بشن و ما در برجام بمانیم و این دستاورد بزرگتری در عالم سیاست به حساب میاد!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
آفاق
Iran, Islamic Republic of
ایشون چی میگه؟؟؟برجام اینهمه دستاورد داشته من نفهمیدم!!!!
رسول
Iran, Islamic Republic of
هنر اینه که برنامه هسته ای و بقیه برنامه های پیشرفت داخلی رو با شدت ادامه بدیم و هرچه زودتر روی پای خود بایستیم و از این همه تحقیر آزاد بشیم و راهش اینه که از جهان خوران نترسیم و به خودمون اعتماد و اتکال داشته باشیم.
چرا یک دفعه برای همیشه این رهنمود امام و رهبری رو ما مردم به جان و دل نمی خریم تا نتیجش و که استقلال و آزادی و پیشرفت واقعیه رو با تمام وجود ببینیم.
علی حیدری as-icoo@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
مگرنگفتند برجام فتح الفتوح است؟!مگر نگفتند برجام معجزه قرن است ؟!مگر نگفتند برجام آفتاب تابان است؟!مگر گفته نشد مهم تر از فتح خرمشهر است ؟!مگر نه گفتندبزرگترین دستاورد تاریخ ایران است ؟!نمایش یک هزار تومان در برابر دلار در خیابانها چه شد؟!نتیجه این همه توهم توهم چه شد؟؟؟؟!!!!حال رفته اند از اروپا تضمین بگیرند ودر همین حال مسئول رده اول برجام اعلام می کند ما از برجام به همه خواسته های خود رسیده ایم !!! سئوال این جااست اگر به خواسته های خود رسیده اید پس از اروپا چه می خواهید؟؟؟ وانگهی مطمئن باشید آنها تضمین به>می گیرندو تضمین نمی دهند .واز طرفی آنها یک موی امریکا را فدای شما نخواهنند کرد ..
Iran, Islamic Republic of
البته مسببان ترکمنچای و گلستان و آخال و پاریس هم به زعم نوبخت باید تکریم شوند نه لعین!
اکبر
Iran, Islamic Republic of
... لعنت به برجام بد فرجام
Iran, Islamic Republic of
مخصوصاً یرای عملکرد آق داداش خودشو و آق داداش معاون اولش و جاسوس های متعدد در تیم مذاکره کننده هسته ای . تاراج بیت المال . بتنون ریزی اراک و .... از همین الان تکریم می شوند . چرا آینده ؟؟؟ منم یه مدال بهش میدم .
Iran, Islamic Republic of
اينكه مخالف حرف روحاني است .جرا تاريخ روحاني را تكريم كند مكر روحاني جكار كرده . خود روحاني كفت :برجام را خدا اورده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ما خدا را تکریم میکنیم نه روحانی را.
Iran, Islamic Republic of
تاریخ کمه! تو جغرافی و حسابدو دیفرانسیل هم باس تکریمش کنن!! خخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
تاریخ در باره تو و نجومی بگیران و ذخائر انقلاب را هم تا ابد قضاوت خواهد کرد .
Iran, Islamic Republic of
برجام و صاحبان آن در آینده در کنار ترکمانچای و گلستان نوشته خواهند شد، شک نکن آقای نوبخت.
علی
Iran, Islamic Republic of
رسد آدمی به جایی که به جز خدانه بیند .....که هنوز دولت ما چه خوش است روی برجام.!!!!!!.
علی
United States
...
Iran, Islamic Republic of
تاریخ را باب میل ما نخواهند نوشت بلکه وقتی گرد و خاکها خوابید و واقعیتها خود را عریان نشان داد تاریخ را از روی آن مینویسند اگر قرار بود تاریخ را باب میل سازندگانش بنویسند ترکمانچای الان در تاریخ مثل طلا می‌درخشید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان جون یا انتقاد کم آوردی یا زیر آبی رفتی یه نگا به تاریخ انتقادایی که گذاشتی بکنی بد نیستا اولیش ( 25/02/97)
Denmark
بله تکریمش میکنیم.چون درکخ سعدابادزندگی میکندومنزل لاکچری دارداحترامش میکنیم.چون گوشت کیلویی ۱۱۰۰۰۰تومان است,...!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...