شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ورود دو هزار آمبولانس به ناوگان امدادونجات

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 478240
وزیر بهداشت با اعلام اینکه تلاش داریم ناوگان آمبولانس هوایی کشور را ارتقا دهیم، افزود: دو هزار آمبولانس به ناوگان امداد و نجات کشور اضافه شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه یازدهمین همایش مدیران و روسای راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: ما توانستیم آمبولانس هوایی را راه اندازی کنیم. در حال حاضر ۱۹ بالگرد از ارتش جمهوری اسلامی ایران اجاره کرده ایم ولی برای پوشش دهی تمام نقاط حادثه خیز و همه جاده های کشور احتیاج به ۴۵ دستگاه بالگرد داریم و در تلاش هستیم در دوره پساتحریم بتوانیم تعداد ۳۰ فروند بالگرد برای تجهیز پایگاه های امداد رسانی خریداری کنیم.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه با راه اندازی آمبولانس هوایی توانسته ایم هزاران بیمار تصادفی را از مرگ حتمی نجات دهیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در مناطقی که صعب العبور هستند و زمان حضور در آنها با تاخیر همراه است امدادرسانی را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر زمان حضور ماموران امدادی بر بالین حادثه دیدگان ۴۵ دقیقه است، افزود: اگر این زمان به ۱۴ دقیقه برسد در نقطه ایده آل هستیم.

هاشمی اظهار داشت: واقعیت این است که مردم نباید تصادف کنند و پیشگیری مقدم بر درمان است. برای کشوری مثل ایران با این سابقه کهن فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این همه آمار تصادف و مرگ و میر شایسته نیست.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره کاستی های چرخه امدادرسانی به حادثه دیدگان تلفات رانندگی سوال پرسیده بود، افزود: در وقوع یک حادثه هم خطای انسانی، هم کمبود امکانات تجهیزات و هم غیراستاندارد بودن تجهیزات ماشینی مدنظر است، نمی شود فقط با دید انتقادی به جریان نگاه کرد. اساس کار بر این است که همه دستگاه ها عزم خود را جزم کنند تا با رعایت همه مقررات تصادفات جاده ای را کاهش دهیم زیرا تعداد بالای آمار کشته شدگان با وجود این همه تلاش، غیرقابل چشم پوشی و باعث خجالت است.

وی تاکید کرد: دو هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور وارد شده است و تعدادی پایگاه اورژانس نیز برای نوروز به صورت ویژه دایر شده اما از نظر من اینها همه هیچ است و مردم باید مراقب خود و خانواده هایشان باشند.

وزیر بهداشت گفت: در تصادفات جاده ای هم مردم مقصر هستند هم مسئولان و نمی شود یک طرفه توقع داشت که یک گروه تقصیر را بر گردن بگیرد فردی که با سرعت بالا و یا خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی می کند همان قدر مقصر است که سازنده یک خودروی ناایمن باید برای کاهش تلفات جاده ای همه دستگاه های ذی ربط و بخش صنعت دست به دست هم دهند و عزم خود را جزم نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *