شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

انتقاد کوربین به جنگ افروزی انگلیس

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 476888
رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان با انتقاد از پروژه تسلیحاتی دولت این کشور تصریح کرد چنین برنامه‌هایی به دست‌یابی برای صلح منجر نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر یا همان حزب اپوزیسیون انگلستان با ملحق شدن به تظاهرات هزاران نفر از مخالفان پروژه هسته‌ای تریدنت خواستار پایان دادن به اجرای این پروژه شد.

به نوشته اسکای نیوز، ملحق شدن کوربین به راهپیمایی هزاران نفری مردم در اعتراض به اجرای پروژه زیردریایی‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای، موجب خشم برخی از اعضای حزب کارگر که موافق این طرح هستند، شده است.

«نیکولا استرجئون» رهبر حزب ملی اسکاتلند، «لیَن وود» رهبر حزب «پلد سیمرو»، «کارولین لوکاس» عضو حزب سبز انگلستان و برخی از چهره‌های هنری این کشور در این راهپیمایی حضور و پیش از کوربین علیه سیاست‌های دولت برای اجرای این پروژه تسلیحات هسته‌ای سخنرانی کردند.

کوربین تاکید کرد که نباید هیچ جایگزینی برای تریدنت وجود داشته باشد و ادامه داد بسیاری از مردم انگلستان خواستار این مساله هستند. وی تصریح کرد افرادی که در پروژه تریدنت کار می‌کنند نباید بیکار شوند بلکه باید با سرمایه‌گذاری و به کارگیری مهارت‌هایشان، از هدر رفتن استعدادهای آنان جلوگیری شود و همچنان در کاری مشغول باشند.

رهبر حزب اپوزیسیون انگلستان همچنین بیان داشت «با برنامه‌ریزی برای جنگ، به صلح دست نمی‌یابید.»

همچنین رهبر حزب ملی اسکاتلند نیز دراین راهپیمایی طی سخنرانی تاکید کرد که هزینه 167 میلیارد پوندی پروژه تریدنت می‌تواند ذخیره شده و برای مسایل دیگر صرف شود.

پروژه تریدنت پروژه‌ایست که طی آن زیردریایی‌های انگلیس که در پایگاه دریایی «فاسلین» در اسکاتلند مستقر هستند با صرف هزینه هنگفت به کلاهک‌های هسته‌ای مجهز می‌شوند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان،  پیش ازاین گفته بود برنامه نوسازی و جایگزینی زیردریایی تحت عنوان پروژه هسته‌ای تریدنت سال 2016 اجرایی خواهد شد. همچنین «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس گفته بود تهدیدات جهانی به این معناست که نوسازی ناوگان تریدنت، حیاتی است.

اختلاف میان اعضای پارلمان و همچنین در میان اعضای کابینه اپوزیسیون در این موضوع همواره وجود داشته است و اکنون اعضای حزب کارگر که عمدتا حامی پروژه نوسازی زیردریایی‌های تریدنت بودند در اعتراض به رهبر این حزب از حضورش در بزرگترین راهپیمایی اعتراضی در طول نسل گذشته علیه پروژه تریدنت ، خشمگین شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *