يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رد پیشنهاد دولت انتقالی انگلیس در دمشق

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 444344
وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه اختصاصی با گاردین گفت که انگلیس سیاستی غیر منطقی را با اصرار بر کناره گیری رهبر تنها کشوری که با داعش مبارزه می کند،در پیش گرفته است.
به گزارش جهان، شبستان به نقل از گاردین خبر داد، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه اختصاصی با گاردین گفت: انگلیس با سیاستهایی غیر منطقی و غیر عقلانی خود با حمله به تنها کشوری که به طور جدی با داعش و دیگر تروریست ها مقابله می کند ، خواستار استعفای رئیس جمهور آن است .

سوریه پیشنهاد انگلیس در خصوص اینکه بشار اسد می تواند ریاست دولت موقت شش ماه قبل از کناره گیری از قدرت را بر عهده داشته باشد، رد کرد.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده بود که کشورش و دیگر دولت های غربی برای جلب حمایت متحدان سوریه یعنی روسیه و ایران با یک دوره انتقالی تا شش ماه موافقت می کنند و در این مدت رئیس جمهور سوریه می تواند در سمت خود باقی بماند. اما دستگاه امنیتی اسد باید تعطیل شود.

انگلیس این پیشنهاد را به عنوان بخشی از راه حل سیاسی برای بحران سوریه و پایان دادن به سیل مهاجرانی که برای فرار از جنگ به اروپا می روند، ارائه داد.

اما وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به این پیشنهاد گفت:وزیر امور خارجه انگلیس چه حقی دارد که در مورد مردم سوریه و اینکه رییس جمهوری آنها تا چه مدت باید بر سر کار بماند، تصمیم گیری کند؟

او خاطر نشان کرد که انگلیس سیاست های غیر منطقی و غیر عقلانی را با حمله به کشوری که در حل مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی است در پیش گرفته است.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس چهارشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش رویکردی عملگرایانه برای دوره «گذار سیاسی» در دمشق در پیش خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *