پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رویکرد دوگانه انگلیس در قبال لیبی

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 435807
بدنبال انتشار آمار هزینه‌های وحشتناک حمله انگلیس علیه لیبی، سیاستمداران این کشور نسبت به دخالت انگلیس در سوریه بشدت نگرانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دولت انگلیس هزینه‌ای را که در مسیر بمباران لیبی انجام داد ۱۳ برابر بیش از هزینه برقراری امنیت و صلح مجدد در این کشور بوده است.

بنوشته وبگاه «حزب دموکرات اسکاتلند» آمار منتشر شده کتابخانه مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد که دولت این کشور حدود ۳۲۰ میلیون پوند در بمباران لیبی هزینه کرده ولی در نقطه مقابل و در راه برنامه‌های بازسازی این کشور بعد از حملات تنها ۲۵ میلیون پوند هزینه کرده است.

انتشار این آمارها بر نگرانی‌های نشات گرفته از دخالت کنونی انگلیس در سوریه در حالی‌که مجلس عوام این کشور مخالفت خود را با بمباران سوریه در ۲ سال قبل بیان داشت ، نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش،«استیفن گثینس» نماینده مجلس انگلیس در این زمینه گفت: «این ارقام بسیار بالا هستند. هزینه‌های که دولت انگلیس در بمباران یک کشور کوچک تا بازسازی آن انجام می‌دهد سیزده به یک است. درس‌هایی که از لیبی همانند عراق گرفته شد نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید جایی را بمباران کنید و به پیش بروید این ارقام زنگ خطر مداخله کنونی انگلیس در سوریه را بصدا درآورده‌اند و ما بشدت خواهان صداقت و شفاف سازی دولت درباره نیاتش در مداخله در سوریه هستی.

«آلکس سامند» سخنگوی کمیته شورای روابط انگلیس در این زمینه گفت: «هزینه ۳۲۰ میلیون پوندی در حمله به یک کشور و هزینه ۲۵ میلیون پوندی در راه بازسازی ‌آن دلیلی بر ناکامی دولت ما است.»

گفتنی است، دولت ناکام، اصطلاحی در علوم سیاسی‌است و اشاره به دولت‌هایی دارد که در پیاده‌سازی ۲ وظیفه پایه‌ای دولت‌ها و ملت‌ها در جهان مدرن،ناکام مانده‌اند .نخست ناتوانی در اعمال حاکمیت سرزمینی_جغرافیایی بر قلمروی خود و دیگری ناتوانی در حافظت از مرزهایشان است. چنین دولت‌ها و حکومت‌ها تنها قادر به ارائه خدمات عمومی،در سطح حداقلی‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *