دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

جلسه محرمانه مجمع روحانیون برای کنار گذاشتن کروبی

شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 47439
نبايد اتفاقي كه در سال 84 افتاد تكرار شود، متأسفانه كروبي از برخي بي احترامي ديده و ذهنيت بدي دارد. كروبي براي ما قابل احترام است، اما روي دنده لج افتاده و دارد به اصلاحات لطمه مي زند.
جلسه محرمانه مجمع روحانیون برای کنار گذاشتن کروبی
سيد محمد خاتمي در جلسه اخير مجمع روحانيون مبارز گفت: نبايد سر به سر كروبي گذاشت و پيشنهاد مي دهم به سمت كروبي رفته و مكانيزم او كه اجماع اصلاح طلبان است را قبول كنيم، اما از دل آن ميرحسين را بيرون آوريم. 

به گزارش جهان، در اين جلسه محمدعلي رحماني از اعضاي مجمع روحانيون مبارز در سخناني با اعتراض به مواضع خاتمی می گوید: مجمع در حق كروبي جفا كرد. كروبي از بزرگان و بنيانگذاران مجمع بود و همه مي دانيم چه خون دلهايي براي پيشبرد اصلاحات خورد، اما ما به راحتي او را فروختيم.
 ما به عنوان همفكران و رفقاي قديمي كروبي او را با اين همه سوابق كنار گذاشتيم، اما يك غريبه به راحتي آمد و سر سفره مجمع روحانيون نشست!

در ادامه اين جلسه سيد محمد خاتمي نیز گفت: نبايد اتفاقي كه در سال 84 افتاد تكرار شود، متأسفانه كروبي از برخي بي احترامي ديده و ذهنيت بدي دارد. 
وي افزود: در جلسه اي كه چند روز قبل با او داشتم گفتم بنده از طرف آنها عذرخواهي مي كنم و حاضرم جلسه اي براي رفع كدورت بين شما، سازمان مجاهدين و مشاركت برگزار كنم تا سوءتفاهم ها برطرف شود كه كروبي نپذيرفت و اعلام كرد كار از عذرخواهي و برگزاري جلسات گذشته است. كروبي براي ما قابل احترام است، اما روي دنده لج افتاده و دارد به اصلاحات لطمه مي زند.
 
وي اظهار داشت: الان تمام تلاشمان بايد به سمت پيروزي باشد و همه متفق القولند كه رأي آوري ميرحسين از كروبي بيشتر است و ما بايد از اعتماد به نفس بيش از حد احمدي نژاد و اختلافات طرف مقابل نهايت استفاده را ببريم.
خاتمي در پايان توصيه كرده كه اعضاي مجمع ارتباط نزديكتر و گرمي با ستاد و شخص ميرحسين برقرار كنند. 

گفتني است در جلسه 23 فروردين مجمع روحانيون مبارز با 18 رأي موافق، 3 رأي مخالف (ابطحي، درچه اي و رحماني) و 1 رأي ممتنع تصميم گرفت از ميرحسين حمايت كند.
 اين در حالي است كه قبلاً مخالفان ميرحسين در مجمع روحانيون مبارز بيشتر بود كه با رايزني خاتمي، افرادي نظير امام جماراني، بجنوري و كيان ارثي نيز به جمع حاميان ميرحسين پيوستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *