دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

عوامل روانی که پوست را روشن تر می کنند

جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 472123
یک کارشناس طب سنتی گفت: برخی رفتارها مانند جمله بخشندگی، محبت و شادی باعث روشنی رنگ چهره می‌شوند، همچنین یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم, سید جواد علوی اظهار داشت: رنگ پوست نشان از وضعیت داخلی بدن است اگر چهره تیره رنگ و کمودک داشته باشد, نشان از غلبه خلط سوداست و اگر سفیدی بیش از حد بر چهره نمایان باشد, نشان از غلبه بلغم و اگر زردی بر چهره نمایان باشد نشان از غلبه خلط صفراست و اگر سرخی بر چهره نمایان باشد نشان از غلبه خلط دم یا خون است.

به گفته وی، شاهتره مقوی کبد و بازکننده انسدادهای آن، صاف کننده خون و دفع کننده سودای سوخته از طریق ادرار است. اگر دچار جوش‌های قرمز سطحی هستید، از سیر و پیاز خام، فلفل، غذاهای فرآوری شده و انواع سُس پرهیز کنید.

این کارشناس طب سنتی افزود: برخی رفتارها مانند جمله بخشندگی، محبت و شادی باعث روشنی رنگ چهره می‌شوند، همچنین یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است.

علوی اضافه کرد: هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد, برخی عوامل مانند غم و غصه، سوءتغذیه، گرمای شدید، نوشیدن آب راکد، خوردن سرکه و زیره به مقدار زیاد سبب تیرگی پوست می‌شوند.

 وی عنوان کرد: مصرف زیاد غذاهای ترش باعث آسیب به معده، ضعف اعصاب و ایجاد بیماری‌های عصبی در دراز مدت و پیری زودرس می‌شود.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: کسی که مدام تعریق دارد، اگر به طور مرتب عرق را از روی پوست پاک نکند، عرق مسامات بدن را مسدود کرده و فرد احساس سنگینی و ملال می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *