جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

رفع تیرگی‌ پوست بوسیله طب‌ اسلامی

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 467158
یک محقق طب اسلامی راه‌های رفع خال‌های گوشتی و تیرگی پوست را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم, آیت الله تبریزیان درباره خال‌های گوشتی و سفیدی بیش از حد رنگ لب‌ها اظهار داشت: برای درمان خال‌ها و لکه‌ها داروهای خاصی وجود دارد.

به گفته وی موثرترین راه برای درمان خال‌های گوشتی و لکه‌های صورت استفاده از ماسک نوره یا واجبی با هم وزنش حنا است؛ بهتر است که نوره را خود افراد با ترکیب کردن زرنیخ و آهک می‌توانند تهیه کنند.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: این پودر را با آب مخلوط کنند, بر روی خال‌ها و لکه های صورت به صورت ماسک قرار دهند و با کیسه روی آن را بپوشانند تا خشک نشود, سپس بعد از گذشت ۷ الی ۸ ساعت بشویند, اگر به این کار مداوت کنند, بهبود پیدا خواهند کرد.

تبریزیان بیان داشت: تیرگی رنگ پوست از غلبه سودا ایجاد می‌شود مصرف داروهای ضد سودا به روشن شدن پوست کمک می‌کند و اگر فرد یبوست داشته باشد باید یبوستش را برطرف کند تا صورتش روشن شود.

شیر افتیمون به رفع ناراحتی‌های اعصاب مانند بی‌خوابی و افسردگی کمک می‌کند

وی ادامه داد: ترکیب یک لیوان شیر داغ به همراه یک قاشق افتیمون و کمی نبات به رفع سودای خون کمک می‌کند بهتر است ۱۰ دقیقه افتیمون داخل شیر بماند سپس صاف کرده و مخلوط به دست آمده شیر افتیمون نام دارد که بسیار به رفع ناراحتی‌های اعصاب مانند بی‌خوابی, افسردگی و ... کمک می‌کند.

مالیدن روغن بنفشه به صورت تیرگی‌های پوست را از بین می‌رود

این محقق طب اسلامی عنوان کرد: مالیدن روغن بنفشه به صورت تیرگی‌های پوست را از بین می‌رود. سفیدی لب‌ها نشانه کم خونی است و باید چنین افرادی داروها و غذاهای خونساز مصرف کنند.

تبریزیان یاداور شد: موادغذایی که صاف کننده‌ خون هستند به خونسازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر, کاسنی, عناب , شاتره , ترنجبین که خون را تصفیه کرده و صورت را صاف و شفاف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گیاهانی مانند بسفایج, سنای مکی, گلسرخ, صبر زرد خاصیت مسهلی داشته و خون را صاف می‌کند چرا که تجمع مواد زائد عامل تیرگی پوست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *