شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
امیرعبداللهیان اعلام کرد؛

استقبال ایران از تفاهم‌ سیاسی‌ در لبنان

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 471488
معاون وزیر امور خارجه کشورمان، استقبال جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه ابتکار عمل جریان‌های سیاسی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور از طریق توافق و تفاهم همه نیروهای سیاسی آن کشور اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان که به عنوان رئیس طرف لبنانی هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و لبنان به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
 
در این دیدار، راههای گسترش رابطه دو کشور و آخرین تحولات منطقه به خصوص تحولات لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
«آلان حکیم» در این دیدار ضمن تبریک توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، به جایگاه مهم کشورمان در منطقه اشاره و با تاکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد: با برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور مرحله جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان آغاز شود.
 
امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز با تشریح آخرین تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اظهارداشت: ایران اهتمام خاصی به حل مشکلات کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان دارد و در این راستا بر لزوم همکاری میان کشورها تاکید دارد.
 
وی ضمن حمایت از گسترش مناسبات همه جانبه تهران و بیروت، استقبال جمهوری اسلامی ایران را از هر گونه ابتکار عمل جریان های سیاسی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور از طریق توافق و تفاهم همه نیروهای سیاسی آن کشور اعلام داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *