يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
ولایتی در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان:

ثبات در لبنان به امنیت منطقه کمک می‌کند

يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 469717
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لبنان کشوری تأثیرگذار در شرایط سیاسی فعلی در منطقه است و از این نظر حائز اهمیت است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه) در دیدار سیگرید کاخ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان، با اشاره به تحولات لبنان، اظهار داشت: لبنان کشوری تأثیرگذار در شرایط سیاسی فعلی در منطقه است و از این نظر حائز اهمیت است که تلاش برای ایجاد صلح، آرامش و بازسازی آن می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه داشته باشد.
 
وی ادامه داد: مردم لبنان هم شرایط جنگ و نیز شرایط صلح را تجربه‌ کرده‌اند. مردم لبنان میان ملت‌های عرب جزو مردمانی با ویژگی‌های ارزشمند فرهنگی هستند که ما نیز باید نسبت به ایجاد صلح و آرامش در این کشور مساعدت‌های لازم را انجام دهیم.
 
ولایتی افزود: از اخبار منتشر شده در ارتباط با دستیابی به یک توافق بر سر انتخاب رئیس‌جمهور بسیار خرسندیم.
 
در ادامه این دیدار سیگرید کاخ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با بیان اینکه لبنان به‌دلیل جایگاه ویژه و تنوع اقوام مختلف از شرایط منحصر به فردی برخوردار است، گفت: مسئله همزیستی مسالمت‌آمیز در این کشور بسیار مهم است، چرا که ایجاد بن‌بست در توافق ملی می‌تواند خطرات زیادی را به‌دنبال داشته باشد.
 
نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان ادامه داد: موضوع ریاست‌جمهوری در لبنان باید هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد، چرا که با گذشت 22 ماه از عدم‌انتخاب رئیس‌جمهور شرایط نابسامانی در این کشور وجود دارد و زمان آن رسیده که اقدامات لازم در این باره صورت گیرد.
 
وی با تأکید بر "در حال حاضر با افق‌های جدیدی در لبنان روبه‌رو هستیم" گفت: در همین ارتباط از جمهوری اسلامی ایران که جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد می‌خواهیم به فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور کمک کند.
 
سیگرید کاخ به مسئله آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از آوارگان سوری در لبنان وجود دارند که به‌لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند که برای لبنان و منطقه مشکلات بسیار جدی را به وجود آورده است.
 
نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان در پایان گفت: معتقدیم صلح و ثبات در سوریه و لبنان و امنیت منطقه و بین‌الملل کمک ‌خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *