شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اعلام آمادگی ایران برای کمک به ارتش لبنان

پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 416463
فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران که به لبنان سفر کرده اعلام کرد تهران آماده است کمک نظامی ایران به ارتش لبنان را ارائه کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزارت خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران که در رأس هیأتی به لبنان سفر کرده تأکید کرد که ایران آماده است کمک نظامی به لبنان ارائه دهد در صورتی که این کشور آماده دریافت آن است.

پایگاه خبری «بوابه نیوز»، گزارش داد که سرمدی در دیدار با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان تأکید کرده که ایران بر موضع خود در حمایت از لبنان باقی خواهد ماند و ارتش و مردم این کشور در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی و خطر حملات تروریستی حمایت خواهد کرد.

وی هنچنین ضمن اشاره به تأکید ایران بر اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ابراز امیدواری کرد که مرحله آتی در لبنان به حل و فصل بحران انتخاب رئیس جمهور در این کشور بدل شود.

فرستاده ویژه «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران گفت اگر بعد از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ ، لبنان احساس می‌کند که آماده دریافت کمک نظامی ایران به ارتش لبنان است؛ تهران آماده ارائه این کمک‌هاست.

سرمدی همچنین برای بررسی بحران یمن با «تمام سلام» نخست وزیر لبنان و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز دیدار کرده و قرار است بعد از سفرش به الجزائر، تونس و لبنان به عمان و عراق نیز سفر کند و روز دوشنبه آینده نیز به مسکو خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *