سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳

مزاج شغل شما چیست؟

پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 470504
یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: نبوغ و خلاقیت زیاد, توان و روحیه مدیریتی, جرأت و جسارت زیاد نشانه گرمی مزاج است، همچنین شغل‌های اداری نشان از سردی و شغل‌های بازاری، کشاورزی نشان از گرمی مزاج است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم, مهدی کریمی درباره خصوصیات مزاج‌های مختلف اظهار داشت: مزاج شناسی صحیح بیمار، طبیب را به تجویز نسخه‌ای مناسب، کمک می‌کند.
 

به گفته وی صورت خشک و اندام باریک، قلمی و بدون گوشت نشان از خشک مزاج و برخلاف آن مزاج تَر, همچنین رنگ صورت زرد نشانه صفراوی, رنگ سفید نشانه بلغم و رنگ تیره نشانه غلبه سوداست و رنگ سرخ و سفید یا گندمی نشانه غلبه دم است.
 
این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: وجود فکر زیاد نشانه غلبه سودا, تمایل به خوردن ترشی‌ها غلبه گرمی و میل به شیرینی نشانه مزاج سرد است.
 
کریمی ادامه داد: نبوغ و خلاقیت زیاد, توان و روحیه مدیریتی و همچنین جرات و جسارت زیاد نشانه گرمی مزاج است، همچنین خواب زیاد نشانه تَری و رطوبت بدن و پایبندی به اعتقادات مذهبی خود نشانه وجود گرمی خاص در بدن است.
 
وی اضافه کرد: مثلاً واریس، واریکوسل, بدبینی، وسواس داشتن, عصبی شدن، زود جوش آوردن, خواب رفتن دست و پا نشان از غلظت خون و افزایش سودا است، همچنین اهل ورزش بودن نشانه گرمی مزاج و نوشیدن چای زیاد نشان از معده خراب است.
 
این دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: عدم دفع نرم و راحت حداقل روزی دوبار نشانه وجود یبوست است و داشتن آرزوهای بزرگ و دست یافتنی داشتن, فعال, تحرک زیاد, سریع دوست شدن و خوش کلامی نشان از گرمی مزاج است.
 
کریمی عنوان کرد: اختلال و لکه بینی در عادت ماهیانه نشان از تری رحم و خونریزی شدید دوران قاعدگی نشان از معده مرطوب و ضعیف است, نفخ داشتن, آب خوردن وسط غذا نشان از معده خراب است.
 
وی عنوان کرد: شغل‌های اداری نشان از سردی و شغل‌های بازاری، کشاورزی نشان از گرمی مزاج است, همچنین اگر هنگام بیدار شدن در صبح حالت گیجی و کسالت وجود داشت, نشان از سردی مزاج و اگر افراد سرحال و قبراق بودند نشانه گرمی مزاج است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *