شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

سیاست‌خارجی برجامی فاجعه است

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 470425
استاد دانشگاه در خصوص نقطه ضعف‌های برجام گفت: اگر سیاست خارجی ما به همان سمتی برود که برجام رفت، فاجعه‌آمیز خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منوچهر محمدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل در نشست بررسی لایحه برنامه پنجساله ششم توسعه کشور در حوزه سیاست خارجی که امروز چهارشنبه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با بیان اینکه برای نوشتن برنامه ششم توسعه باید یک تحلیل واقع‌بینانه از دنیا داشته باشیم، اظهار داشت: در ابتدای برنامه پنجم توسعه، نظام سلطه کاملا منسجم بود و در برخورد با ما یکپارچه عمل می‌کرد اما امروز آن شرایط تغییر کرده و نظام سلطه دچار اختلافات اساسی و بنیادین شده است و روسیه و چین دیگر در کنار آمریکا نیستند بلکه در مقابل آن هستند که ماجرای اوکراین و سوریه، آن را نشان داد.

وی ادامه داد: جایگاه ما در سطح بین‌الملل نسبت به برنامه پنجم قوی‌تر شده و آمریکا دیگر در آینده نمی‌تواند قطعنامه‌ای با رای 5 عضو شورای امنیت علیه ما داشته باشد.

این استاد دانشگاه هدف آمریکا از حمله به افغانستان و عراق را محاصره ایران خواند و یادآور شد: با آزاد سازی عراق از شر صدام ما پیروز شدیم.

محمدی با بیان اینکه 5 سال پیش آمریکایی‌ها یقین داشتند که می‌توانند سوریه را در اختیار بگیرند و با مخالفت ایران روبرو شدند که امروز مجبور هستند قبول کنند بشار اسد برای آینده بماند، افزود: 5 سال پیش یمن حیات خلوت آمریکا و عربستان بود اما امروز یک نیرو به نام حزب‌الله قدرت را در دست گرفته است.

وی با اشاره به برنامه 20 ساله آمریکا برای براندازی ایران، گفت: در سند این برنامه ذکر شده که یا باید ایران را تحت سیطره خود درآوریم و یا شاهد فروپاشی ایالات متحده باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به ماجرای ملوانان آمریکایی نیز اظهار داشت: این یک نمونه بسیار خوب از وحشت آمریکایی‌ها از ما می‌باشد.

محمدی در پایان در خصوص نقطه ضعف‌های برجام نیز گفت: اگر سیاست خارجی ما به همان سمتی برود که برجام رفت، فاجعه‌آمیز خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *