شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پایان مهلت دولت برای ارائه گزارش برجام

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 482989
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر ارائه گزارش دولت ۶ ماه پس از آغاز اجرای برجام گفت: الان ۶ ماه گذشته است؛ چرا این گزارش در دستور کار مجلس نیست؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 17 فروردین) در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: طبق قانونی که مجلس در مورد برنامه هسته‌ای تصویب کرده است که رهبری نیز در نامه خود به آن استناد کردند هرگونه تحریم جدید نقض برجام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بند سه مصوبه مجلس مبنی بر مکلف کردن دولت نسبت به رصد اقدامات احتمالی طرف مقابل در پافشاری بر تداوم تحریم‌ها و یا اعمال تحریم‌های جدید خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و اعضای کمیته نظارت بر اجرای برجام به جز آقای روحانی گفته‌اند که برجام نقض شده است و ما باید جلوی آن را بگیریم.

رسایی با اشاره به تعطیل شدن یک معدن اورانیوم در کشور گفت: باید پس از 6 ماه به مجلس گزارش داده می‌شد و الان 6 ماه تمام شده است اما چرا ارائه این گزارش در دستور جلسه نیست؛ رهبر انقلاب فرمودند که تحریم‌ها روی کاغذ برداشته شده است در حالی که ما سانتریفیوژها را روی زمین جمع کردیم و اورانیوم را روی زمین به روسیه فرستادیم.

به گزارش خبرنگار فارس، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت در توضیح گفت: طبق نامه‌ای مقام معظم رهبری نوشتند قرار بود که هیاتی بر اجرای برجام نظارت کند و شورای عالی امنیت ملی نیز وظایف خود را انجام می‌دهد و اگر در این راستا مجلس هم قرار باشد اقدامی بکند حتما مطلع شده و اقدام خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *