جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چرا شهرنشین‌‌ها زود پیر می شوند؟

سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 470190
یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: غذای نامناسب علاوه بر ناتوانی از تأمین انرژی موردنیاز، موجب فرسودگی انسان می‌شود، افراد را خسته، عصبانی و تحریک‌پذیر و چهره‌ اجتماعی افراد را هم مخدوش و آزاردهنده می‌‌کند و موجب شیوع پیری زودرس می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد دریایی درباره رازهای جوانی و شادابی اظهار داشت: واژه «مزاج» از مَزج و در  فرهنگ واژگان طب سنتی مفهوم آن درهم آمیختن یا درآمیخته شده، بوده و «اَمزجه» جمع مزاج است.

به گفته وی کیفیت حاصل شده از ترکیب و امتزاج عناصر را در طب ایرانی «مزاج» گفته می‌شود و به 9 دسته تقسیم می‌شود. یک دسته از مزاج‌ها وجود خارجی ندارد، اعتدال مطلق است.

غذا خوردن متناسب با مزاج خود از راه‌های سلامتی است

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی ادامه داد: شناختن مزاج و غذا خوردن متناسب با مزاج خود از راه‌های سلامتی است, متاسفانه این روزها مردم هرچه که دوست دارند, می‌خورند و کاری به مزاج آن و تناسب مزاج غذا با مزاج بدن خود ندارد.

تغذیه‌ سالم یکی از رازهای جوانی و شادابی است

دریایی اضافه کرد: بدون شک تغذیه‌ سالم یکی از رازهای جوانی و شادابی است. فعالیت‌های انسان در زمینه‌های گوناگون به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است و کیفیت غذای افراد نیز با همان سرعت پسرفت می‌کند.

وی افزود: زندگی در دنیایی پُر از فشار و استرس از یک طرف و فراوانی غذاهای متنوع آمیخته با انواع مواد غیرضروری و حتی مضر برای انسان از طرف دیگر، مانع این شده است که افراد به تغذیه‌ سالم فکر کنند.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی بیان داشت: غذای نامناسب علاوه بر ناتوانی از تأمین انرژی موردنیاز، موجب فرسودگی انسان می‌شود، افراد را خسته، عصبانی و تحریک‌پذیر می‌کند.

غذای ناسالم چهره‌ اجتماعی افراد را هم مخدوش و آزاردهنده می‌‌کند

دریایی خاطرنشان کرد: غذای ناسالم چهره‌ اجتماعی افراد را هم مخدوش و آزاردهنده می‌‌کند؛ بنابراین پیری زودرس در جوامع مدرن شیوع پیدا می‌کند. یکی از راه‌های مقابله با این معضل مدرن، بازگشت به تغذیه‌ی سالم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *