کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا شهرنشین‌‌ها زود پیر می شوند؟

6 بهمن 1394 ساعت 16:33

یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: غذای نامناسب علاوه بر ناتوانی از تأمین انرژی موردنیاز، موجب فرسودگی انسان می‌شود، افراد را خسته، عصبانی و تحریک‌پذیر و چهره‌ اجتماعی افراد را هم مخدوش و آزاردهنده می‌‌کند و موجب شیوع پیری زودرس می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد دریایی درباره رازهای جوانی و شادابی اظهار داشت: واژه «مزاج» از مَزج و در  فرهنگ واژگان طب سنتی مفهوم آن درهم آمیختن یا درآمیخته شده، بوده و «اَمزجه» جمع مزاج است.

به گفته وی کیفیت حاصل شده از ترکیب و امتزاج عناصر را در طب ایرانی «مزاج» گفته می‌شود و به 9 دسته تقسیم می‌شود. یک دسته از مزاج‌ها وجود خارجی ندارد، اعتدال مطلق است.

غذا خوردن متناسب با مزاج خود از راه‌های سلامتی است

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی ادامه داد: شناختن مزاج و غذا خوردن متناسب با مزاج خود از راه‌های سلامتی است, متاسفانه این روزها مردم هرچه که دوست دارند, می‌خورند و کاری به مزاج آن و تناسب مزاج غذا با مزاج بدن خود ندارد.

تغذیه‌ سالم یکی از رازهای جوانی و شادابی است

دریایی اضافه کرد: بدون شک تغذیه‌ سالم یکی از رازهای جوانی و شادابی است. فعالیت‌های انسان در زمینه‌های گوناگون به سرعت در حال گسترش و پیشرفت است و کیفیت غذای افراد نیز با همان سرعت پسرفت می‌کند.

وی افزود: زندگی در دنیایی پُر از فشار و استرس از یک طرف و فراوانی غذاهای متنوع آمیخته با انواع مواد غیرضروری و حتی مضر برای انسان از طرف دیگر، مانع این شده است که افراد به تغذیه‌ سالم فکر کنند.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی بیان داشت: غذای نامناسب علاوه بر ناتوانی از تأمین انرژی موردنیاز، موجب فرسودگی انسان می‌شود، افراد را خسته، عصبانی و تحریک‌پذیر می‌کند.

غذای ناسالم چهره‌ اجتماعی افراد را هم مخدوش و آزاردهنده می‌‌کند

دریایی خاطرنشان کرد: غذای ناسالم چهره‌ اجتماعی افراد را هم مخدوش و آزاردهنده می‌‌کند؛ بنابراین پیری زودرس در جوامع مدرن شیوع پیدا می‌کند. یکی از راه‌های مقابله با این معضل مدرن، بازگشت به تغذیه‌ی سالم است.


کد مطلب: 470190

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/470190/چرا-شهرنشین-ها-زود-پیر-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com