سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

آماری جالب از سن شهدای دفاع مقدس

سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 470053
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شهدای کشور ۱۴ الی ۳۰ سال سن داشتند، گفت: ۱۷۲ هزار شهید در میدان جنگ و در درگیری مستقیم با دشمن حضور داشتند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی ظهر دوشنبه در آیین نهمین یادواره هفت شهید فرهنگی و  ۳۱ شهید دانش آموز منطقه امیرآباد و دو شهید روستای کوه زر در محل حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) این روستا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر راه و روش اهل بیت ( ع) را همانند شهداء ادامه دهیم می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه دادن راه و سیره شهداء را افتخاری بزرگ برشمرد و افزود: باید بهتر از گذشته در این را مقدس و باارزش گام بر داریم.

*سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش یابد

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن اشاره به اینکه امروز با وجود فضای حقیقی و مجازی در خطر قرار داریم، تصریح کرد: خانواده ها باید مواظب دسیسه و ترفندهای دشمنان از طریق این فضاها باشند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه باید دل خود را با قرآن، نماز و سخنان اهل بیت (ع) جلا دهیم، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش یابد.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهداء را حرکتی مقدس و با ارزش دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولیوت برنامه ها باشد.

*عزت و عظمت امروز ملت ایران مدیون شهدا است

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد نیز در این آیین، عزت و عظمت امروز ملت ایران را مدیون رشادت ها و جانفشانی های ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: خاطره شهداء را باید زنده نگه داریم.

علیرضا نجاتی زاده اضافه کرد: امروز در کلاس درس شهداء هستیم و باید هر روز این کلاس درس تکرار شود و با ویژگی های شهدای والامقام بیشتر آشنا شویم.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ما مطیع فرمان خداوند و دستورات الهی بودند و از این طریق جاودانه شدند، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به اصل ولایت فقیه و مطیع امر ولی فقیه بودن را از دیگر ویژگی های شهدا ء برشمرد.

نجاتی اضافه کرد: دشمنان در تلاشند به کرامت دینی و اسلامی ملت ایران ضربه وارد کرده و از این راه ملت ما را از مکتب دینی و اسلامی دور کنند.

در این آیین پرسنل نیروهای نظامی، روحانیت، جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهداء حضور داشتند.

بخش امیرآباد شهرستان دامغان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۰شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *