کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آماری جالب از سن شهدای دفاع مقدس

6 بهمن 1394 ساعت 10:07

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شهدای کشور ۱۴ الی ۳۰ سال سن داشتند، گفت: ۱۷۲ هزار شهید در میدان جنگ و در درگیری مستقیم با دشمن حضور داشتند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی ظهر دوشنبه در آیین نهمین یادواره هفت شهید فرهنگی و  ۳۱ شهید دانش آموز منطقه امیرآباد و دو شهید روستای کوه زر در محل حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) این روستا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر راه و روش اهل بیت ( ع) را همانند شهداء ادامه دهیم می توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی ادامه دادن راه و سیره شهداء را افتخاری بزرگ برشمرد و افزود: باید بهتر از گذشته در این را مقدس و باارزش گام بر داریم.

*سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش یابد

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن اشاره به اینکه امروز با وجود فضای حقیقی و مجازی در خطر قرار داریم، تصریح کرد: خانواده ها باید مواظب دسیسه و ترفندهای دشمنان از طریق این فضاها باشند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه باید دل خود را با قرآن، نماز و سخنان اهل بیت (ع) جلا دهیم، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی در جامعه گسترش یابد.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهداء را حرکتی مقدس و با ارزش دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولیوت برنامه ها باشد.

*عزت و عظمت امروز ملت ایران مدیون شهدا است

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد نیز در این آیین، عزت و عظمت امروز ملت ایران را مدیون رشادت ها و جانفشانی های ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: خاطره شهداء را باید زنده نگه داریم.

علیرضا نجاتی زاده اضافه کرد: امروز در کلاس درس شهداء هستیم و باید هر روز این کلاس درس تکرار شود و با ویژگی های شهدای والامقام بیشتر آشنا شویم.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ما مطیع فرمان خداوند و دستورات الهی بودند و از این طریق جاودانه شدند، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به اصل ولایت فقیه و مطیع امر ولی فقیه بودن را از دیگر ویژگی های شهدا ء برشمرد.

نجاتی اضافه کرد: دشمنان در تلاشند به کرامت دینی و اسلامی ملت ایران ضربه وارد کرده و از این راه ملت ما را از مکتب دینی و اسلامی دور کنند.

در این آیین پرسنل نیروهای نظامی، روحانیت، جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهداء حضور داشتند.

بخش امیرآباد شهرستان دامغان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۰شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.


کد مطلب: 470053

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/470053/آماری-جالب-سن-شهدای-دفاع-مقدس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com