سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تقویت مرزها چقدر آب می خورد؟

يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 469535
فرمانده مرزبانی ناجا با نقش همدلی و همزبانی مرزبانان و مرزنشینان در «امنیت مرزها» گفت: تقویت مرزها نیازمند اختصاص 8 هزار میلیارد تومان بودجه در برنامه ششم است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه پلیس، سردار رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص برگزاری چهارمین دوره آموزشی کوثر مرزبانی در استان اردبیل توصیف کرد و گفت: این دوره با هدف افزایش آمادگی عملیاتی و کاهش آسیب پذیری نیروهای مرزبانی تا کنون در 3 استان آذربایجان غربی، بوشهر و سیستان و بلوچستان برگزار شده و چهارمین دوره آن نیز در استان اردبیل برگزار شد.

وی افزود: در این دوره، تاکتیک‌ها و تدابیر جدید برای فرماندهان هنگ‌ها، گروهان‌ها و پاسگاه‌های مرزی بیان و تبادل تجربیات بین آنان انجام می‌شود و مرزبانی به طور دقیق و مستمر آموزش نیروهای خود را در دستور کار دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا در رابطه با وضعیت امنیت مرزهای کشور نیز تصریح کرد: ایران با 15 کشور دنیا هم مرز است و جزء معدود کشورهایی است که این تعداد همسایه را در اطراف خود دارد و کنترل 8 هزار و 755 کیلومتر مرز با وجود بی ثباتی حاکم در برخی از این کشورها، نیازمند توجه جدی مسئولان است.

سردار رضایی همچنین گفت: در این رابطه در شرق و غرب کشور اقدامات خوبی انجام گرفته است اما در مجموع، طی برآورد‌های انجام شده، تقویت مرزها نیازمند اختصاص 8 هزار میلیارد تومان بودجه در برنامه ششم است.

این مقام ارشد انتظامی درخاتمه، وضعیت حاکم بر مرزهای کشور و امنیت مرزها را حاصل همدلی و همزبانی خوب مرزبانان و مرزنشینان برشمرد و گفت: مرزبانان در شرایط سخت خدمتی با عشق و علاقه و با نیت جهادی به حراست از مرزها می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *