جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

مرز خاکی ایران و افغانستان مسدود شد

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 463336
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برطرف کردن نقص‌ها و کمبود در مرزهای کشور نیاز به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در برنامه ششم توسعه کشور دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران مرزهای ایران اسلامی را امن و با مدیریت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با وجود توطئه‌های استکبار ایران دارای مرزهای امن است و مرزبان ما ادامه‌دهنده مسیر رزمندگان دفاع مقدس هستند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدام‌هایی برای رفع نقص در مرزها از سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: امسال اقدام‌های پیش‌بینی شده در حال انجام است و وضعیت خوبی در مرزها داریم.

رضایی به ورود مواد مخدر از مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: در مرز افغانستان وضعیت مطلوبی به دلیل همکاری و تعامل با این کشور وجود دارد و بخشی از مواد مخدر از مرزهای پایین‌تر و پاکستان وارد کشور می‌شود که دو اتفاق باید در این راستا بیفتد.

وی اتفاق نخست را توجه دولت پاکستان به مرز مشترک دانست و بیان کرد: دولت پاکستان شایسته است مشکلاتی مانند مواد مخدر، اتباع بیگانه، ترددهای غیرمجاز و ... که به کشور تحمیل می‌شود را کنترل کرده و توجه کند.

*طرح انسداد مرزها در مرز افغانستان به اتمام رسید

فرمانده مرزبانی ناجا، اتفاق دوم را انسداد مرزها عنوان کرد و گفت: ادامه طرح انسداد مرزها از مرزهای شرقی کشور آغاز شده و در مرز افغانستان به اتمام رسیده است.

رضایی با بیان اینکه بخش شمالی مرز با پاکستان انسداد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ کیلومتر انسداد مرزهای باقی‌مانده نیاز به چاره‌اندیشی و اعتبار دارد.

وی انسداد مرزهای مشترک را مطالبه به‌حق مردم ذکر کرد و یادآور شد: درخواست ما این است در برنامه ششم توسعه مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای برطرف کردن نقص‌ها و کمبودهای مرزهای کشور لحاظ شود.

فرمانده مرزبانی ناجا سیستم پویش ترابری هوایی، شناورهای دریایی مجهز، تامین خودروهای مناسب برای کنترل مرزها، ساخت پاسگاه‌های مرزی، برجک، احداث خانه‌های سازمانی برای مرزداران و ... را از جمله نیازهای ضروری مرزبانی کشور برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه اعتبار مورد نیاز را لحاظ کنند.

رضایی اضافه کرد: شرایط اعتباری کشور را می‌دانیم اما به دلیل جایگاه بالای مرز و تاثیرگذاری مرز در توسعه کشور، مطالبات آن جدی است و از دولت و نمایندگان می‌خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر قدر مرزهای کشور تقویت شود امنیت آن ارتقا پیدا می‌کند، بیان کرد: اکنون با انجام اقدام‌های انسدادی تردد قاچاق کالا در مرزهایی که مرزبان دارد، وجود ندارد و در بحث دریا داشتن شناورهای تندرو و مجهز ضروری است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار مذکور دغدغه مرزبانان کمتر می‌شود و شایسته است از مرزداران پشتیبانی شود ضمن اینکه مرزداران با ایمان و ایثارگری بالا وظایف خود را انجام می‌دهند.

رضایی، مرز مشترک گیلان و جمهوری آذربایجان را خوب و امن توصیف کرد و گفت: بخشی از توان ما در استان شهید پرور گیلان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شمارو به خدا ببندینو بازشون نکنید افغانیا نابود کردن