جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری به روش رسانه ای

چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 468772
رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار ٦٠ میلیون‌ ریالی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از شرق، سرهنگ اکبر امینی گفت: یک مال‌باخته با مراجعه به پلیس فتا، اعلام کرد در یکی از سایت‌های تبلیغات اینترنتی با آگهی استخدام ٢٠ نفر مواجه شد که ضرورت استخدام در این شرکت معتبر واریز ٣٨٦ ‌هزار ریال بود. 

وی اضافه کرد: طبق گفته شاکی، در این سایت بیان شده بود پس از واریز وجه مورد نظر برای او کد استخدامی پیامک می‌شود و او با در دست‌داشتن مدارک مورد نیاز برای تکمیل مراحل استخدام می‌تواند به این شرکت مراجعه کند. 

وی افزود: شاکی با واریز پول و دریافت پیامک اطمینان خاطر پیدا کرده بود به‌گونه‌ای که این آگهی را به دوستان و آشنایان جویای کار خود نیز معرفی کرد.

وی بیان کرد: شاکی پس از مراجعه برای تحویل مدارک به شرکت معرفی‌شده در آگهی، متوجه ماهیت غیرواقعی شرکت شد و بلافاصله با پلیس فتا تماس برقرار کرد و برای پیگیری کار خود از کارشناسان این پلیس مشاوره خواست. 

سرهنگ امینی تصریح کرد: با انجام اقدام فنی و با به‌کارگیری شگردهای خاص پلیس، دراین‌باره فردی شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر شد.

وی اظهار کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستند انکارناپذیر رایانه‌ای به جرمش اقرار و در بازجویی فنی به عمل‌آمده ادعا کرد پس از بازدید آگهی‌های استخدامی در سایت‌های تبلیغاتی توسط افراد جویای کار، به فکر این‌گونه کسب درآمد افتاد. 

سرهنگ امینی گفت: با انجام اقدامات تخصصی مأموران پلیس فتا محرز شد آگهی‌های مشابهی توسط شاکی درباره استخدام در استان‌های دیگر نیز درج شده و تعداد ١٥٤ نفر که به شماره‌حساب شاکی پول واریز کرده بودند، شناسایی و برای شکایت و تکمیل پرونده به پلیس فتا خوانده شدند.

  وی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های بعدی به این تعداد کلاهبرداری اعتراف و انگیزه خود را از این عمل کسب درآمد بیان کرد و گفت از این راه، شش ‌میلیون تومان به دست آورد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *