جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تجلیل سفیر ایران از سلطان عمان

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 468411
سفیر ایران در عمان در مصاحبه با رسانه عمانی ضمن تقدیر از مواضع خردمندانه و صلح جویانه این کشور در قبال مسائل منطقه گفت سلطان قابوس «نعمتی نه تنها برای عمان بلکه برای کل منطقه» است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سفیر ایران در عمان در مصاحبه‌ای با رسانه عمانی بر مواضع خردمندانه و صلح جویانه این کشور تاکید کرد و سلطان قابوس را نعمتی برای منطقه خواند.

«علی اکبر سیبویه» سفیر ایران در عمان در مصاحبه‌ای اختصاصی با «تایمز عمان» ضمن اظهارنظر درباره مسائل مختلفی از قبیل روابط تهران-مسقط و مسائل منطقه، از مواضع سلطان قابوس پادشاه این کشور تقدیر کرد.

دیپلمات ارشد ایران در مسقط با اشاره به نقش عمان در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد که ماهیت صلح‌دوستانه و خردمندانه مواضع سلطان قابوس به روشنی خود را در توافق هسته‌ای ایران نشان داد.

سیبویه با دستاورد بزرگ خواندن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تاکید کرد که توافق هسته‌ای در حالی انجام شد که برخی‌ها در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی به شدت در تلاش برای از بین بردن آن بودند.

سفیر ایران در مسقط افزود در موضوع آغاز مذاکرات هسته‌ای و همچنین در کل فرایند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ باید به نقش مهم و سازنده عمان و شخص سلطان قابوس پادشاه این کشور تاکید کرد.

سیبویه با تقدیر از مواضع سلطان قابوس تصریح کرد که پادشاه عمان نه تنها برای این کشور بلکه برای کل منطقه «نعمتی» است چرا که او به ممانعت از بسیاری از بحران‌ها در منطقه کمک کرده و برای ایجاد صلح در کشورهای بحران‌زده در تلاش بوده است.

او با تاکید بر اهمیت بالای ایران برای روابط خود با عمان ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای منطقه مواضع عمان در قبال حل مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات منطقه در پیش بگیرند.

سیبویه ابراز امیدواری کرد که در دوره پسا برجام فصل جدیدی در روابط و پیوندهای ایران با کشورهای دیگر به ویژه با همسایگان باز شود.

دیپلمات ارشد ایرانی همچنین تاکید کرد عمان در دوران سخت، به عنوان کشوری دوست و وفادار در کنار ایران باقی ماند و به همنی دلیل ایران در تجارت و روابط اقتصادی برای عمان اولویت قائل است.

سیبویه با تاکید بر آمادگی ایران و عمان برای توسعه و افزایش همکاریها در حوزه‌هایی چون گردشگری، از طرح‌هایی برای گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *