يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان

يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 463901
رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آبهای خلیج فارس برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در آبهای خلیج فارس برگزار شد.

در این رزمایش ۱۱ فروند انواع شناور و ۱۲۰۰ نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش و سپاه، بنادر و دریا نوردی و همچنین مرکز جستجوی امداد و نجات دریایی سازمان بنادر هرمزگان حضور داشتند.

امیر دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این رزمایش گفت: دو فروند شناور عمانی هم در این رزمایش امداد و نجات دریایی تمرین کردند.

وی افزود: فرض این رزمایش حادثه دیدن یک فروند کشتی تجاری در آبهای خلیج فارس بود.

امیر آزاد ادامه داد: این شناور به صورت فرضی بر اثر آتش سوزی در حال غرق شدن است که نیروهای عملیاتی شرکت کننده در رزمایش متشکل از نیروی دریایی ایران و کشور عمان کشتی تجاری را از غرق شدن نجات می دهند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این رزمایش با هدف توسعه همکاری بین دو کشور ایران و عمان و ارتقاء همکاری ها در مواقع ضروری برگزار می شود.

شایان ذکر است در رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی، ناو پشتیبانی رزمی لاوان، ناوشکن دماوند و بالگردهای نیروی دریایی به همراه شناورهای عمانی توان امداد و نجات خود را در عملیات نجات دریایی در شرق تنگه هرمز در خلیج فارس به نمایش گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *