جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
کلاف سردرگم از جنس هندبال

تناقض‌گویی مسئولان رشته هندبال

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 467199
رئیس فدراسیون هندبال امروز صحبت‌هایی را مطرح کرده است که با مصاحبه‌های قبلی خود و دبیر فدراسیون تناقض دارد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، سید ابوالحسن مهدوی، رئیس فدراسیون هندبال امروز درباره دعوت ایمان جمالی به تیم ملی مجارستان اظهار داشت: جمالی حدود سه سال پیش پاسپورت مجارستان را گرفته و همان روز هم گفته بود اگر تیم ملی مجارستان بخواهد برای این تیم بازی می‌کند. اخیراً هم سرمربی تیم ملی مجارستان او را انتخاب کرده است. به عنوان یک ایرانی از این موضوع به شدت گله‌مند هستم و هیچ راه قانونی برای مقابله وجود ندارد. او متأسفانه تصمیم گرفت برای تیم ملی مجارستان بازی کند.
 
این صحبت‌های مهدوی در حالی امروز مطرح شد که وی در تاریخ 24 تیر ماه 94 در حاشیه اردوی تیم ملی درمورد وضعیت جمالی گفت: وی مصدوم است؛ البته من خودم با وی حرف زدم که او گفت در حال حاضر مصدوم است و تلاش می‌کند تا آماده شود. ما هم قول دادیم هر کاری برای کمک به وی از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم. مطمئن باشید اگر ایمان جمالی ایرانی باشد که هست باید به تیم ملی کمک کند، چراکه تیم ملی متعلق به تیم خاصی نیست و این بازیکن هم باید مانند یک سرباز در خدمت تیم باشد.
 
حال اینکه جمالی از ابتدا به مهدوی گفته بود می‌خواهد به تیم ملی ایران بازگردد یا خیر و تناقضی که در صحبت‌های رئیس فدراسیون هندبال به چشم می‌خورد، موردی است که شاید شخص مهدوی بهتر بتواند نسبت به آنها پاسخگو باشد.
 
اظهارات مهدوی در شرایطی امروز انجام شد که فرامرز می‌آبادی، دبیر فدراسیون هندبال هم اواخر تیر ماه سال جاری در مصاحبه‌ای گفت: من هرگونه مشکل را برای حضور ایمان جمالی در اردوی تیم ملی را شدیداً رد می‌کنم. او هیچ گاه برای تیم ملی کشور دیگری بازی نکرده و تنها برای سهولت در رفت و آمد پاسپورت مجارستان را گرفته است. در حال حاضر جمالی از مصدومیت مزمن زانو رنج می برد و ابراز آمادگی کرده بعد از رفع مصدومیت به اردوی تیم ملی بپیوندد.
 
می آبادی با تکذیب هرگونه پیش شرط جمالی برای پیوستن به تیم ملی گفت: هیچ کس نمی تواند برای پیوستن به تیم ملی شرط بگذارد. جمالی هم بسیار با اخلاق تر از این حرف هاست و هیچ گاه هم درگیر حاشیه های این شکلی نمی شود. او فقط قدری از برخورد مسئولان قبلی فدراسیون و رسانه ها ناراحت بود. موضوع دیگری وجود نداشت.
 
شاید حل کردن ریشه‌ای مشکلات هندبال باعث شود تا کلاف سردرگمی در این رشته نماند. اگر مسئولان کمی بیشتر به خرد جمعی اعتقاد داشتند و منتقدان را دشمنان خود نمی‌دیدند شاید اوضاع کمی بهتر می‌شد و کمتر شاهد چنین تناقض‌گویی‌هایی در فدراسیون هندبال بودیم.
 
به هر حال بازهم تیم ملی در آستانه اعزام به یک مسابقات مهم قرار گرفت و حاشیه‌ها بالا گرفت؛ هنوز خاطرات همراهی نکردن سرمربی تیم ملی جوانان در دوره‌های گذشته را فراموش نکرده‌ بودیم که این بار خبرهایی مبنی بر نوشتن نام همسر و فرزند دبیر فدراسیون در لیست تیم ملی برای گرفتن ویزای شینگن و همراهی نکردن چند مهره تاثیرگذار در مسابقات انتخابی المپیک به گوش رسید.
 
آرزوی تمام خانواده هندبال این است که تیم ملی به عنوان ویترین این رشته همیشه موفق باشد و بهترین عملکرد را در مسابقات بین‌المللی داشته باشد. بدون شک دیدن این تیم در رقابت‌های معتبر جهانی و المپیک خوشحال کننده‌ترین صحنه برای اهالی این رشته مظلوم است.
 
هندبالیست‌های ملی‌پوش ایران طبق برنامه قرار است فردا (چهارشنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم بحرین  شوند. این رقابت‌ها از روز جمعه 25 دی 1394 در بحرین برگزار می‌شود. تیم‌های اول تا پنجم این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست می‌آورند.
 
در گروه A این مسابقات تیم‌های قطر، کره جنوبی، عمان، ژاپن و سوریه حضور دارند. همچنین تیم‌های ایران، بحرین، عربستان، لبنان، چین و امارات نیز در گروه B این مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. از هر گروه دو تیم به نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *