شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

فشار به اوباما برای تحریم دوباره ایران

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 467047
دموکرات‌های کنگره تلاش دارند با فشار به اوباما، دولت آمریکا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به‌خاطر آزمایش موشک‌های بالستیک وادار کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از وال‌استریت‌ ژورنال خبرداد: اعضای دموکرات کنگره آمریکا فشارهای خود را بر دولت اوباما برای پاسخگو کردن ایران به خاطر آزمایش موشک‌های بالستیک افزایش داده‌اند.
 
هم حامیان و هم مخالفان توافقنامه چند‌جانبه هسته‌ای با ایران عنوان داشته‌اند که برای حفظ اعتبار ایالات متحده در زمینه اجرایی کردن این توافق، کاخ سفید پس از انجام دو آزمایش موشکی از سوی ایران باید تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند.
 
دولت آمریکا در دسامبر گذشته به قانون‌گذاران آمریکایی گفته بود که قصد دارد تا تنبیه‌های مالی جدیدی را علیه حدود 10 شرکت و شخص ایرانی به خاطر نقش‌آفرینی در توسعه موشک‌های بالستیک ایران اعمال کند؛ اما پس از مدتی، اعلام کرد که به زمان بیستری برای پیگیری اقدامات دیپلماتیک با دولت نیاز دارد، اما جدول زمانی مشخصی را در خصوص اعمال تحریم‌ها اعلام نکرده است.
 
این تأخیر برخی از دموکرات‌ها را، خصوصاً آن‌هایی را که نمایندگی مناطق یهودی‌نشین را دارند، ناخشنود کرده است. بسیاری از این قانون‌گذاران تابستان سال گذشته بر سر اینکه آیا از توافق هسته‌ای که مورد مخالفت اسرائیل بود حمایت کنند، دچار مشقت شدند و اعلام کردند که حمایت آن‌ها از توافق مشروط به نظارت سخت بر رفتار ایران است.
 
جراد نادلر، عضو دموکرات منتخب از ایالات نیویورک که از توافق هسته‌ای حمایت کرده بود، گفت: آن‌ها ملزم به اعمال تحریم هستند زیرا ما باید نشان دهیم که این موضوع را جدی گرفته‌ایم. ایران عامل بی‌ثباتی است، رویکردی بسیار خصمانه دارد و ما باید هر آنچه را در توان داریم، برای متوقف کردن آن‌ها انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *