جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
کارشناسان بین‌المللی اذعان داشتند؛

آمریکا فشار بر ایران را ادامه می‌دهد

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 468286
کارشناسان بین‌المللی در اظهار نظرهایی جداگانه تاکید کردند با وجود تضعیف جدی جبهه تحریم‌های ضد ایران، آمریکا عیب جویی و فشار بیشتر بر ایران را با بهانه‌هایی چون نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «الکسی فننکو» استاد علوم سیاسی دانشگاه دولتی مسکو در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «راشاتودی»  گفت که آمریکا برای اعمال فشار بر ایران در پی زمینه‌های جدید است.
 
وی در این باره گفت: «آمریکا یافتن زمینه‌های جدید برای اعمال فشار بر ایران را ادامه می‌دهد که شامل برنامه موشکی ایران، موضوع نفت یا در زمینه عربستان سعودی خواهد بود و هدف نیز این است که ایران را در موقعیتی بد نگه دارد.»
 
این کارشناس روسی البته اظهار داشت که امضای اجرای برجام امتیازی قابل توجه در نوبه خود بود و البته واشنگتن مجبور به پذیرش حق غنی سازی اورانیوم بود. وی اضافه کرد که آمریکا تنها بخشی از تحریم‌ها را علیه ایران رفع کرده است.
 
«ولادیمیر سوتکینوف» کارشناس روابط بین‌الملل موسسه اقتصاد جهانی و روابط خارجی آکادمی علوم  روسیه نیز در این باره گفت: «از دید کشورهای غربی اگر اتفاق ناخوشایندی بیافتد، آن‌ها تهدید ایران و اعمال تحریم‌های جدید را ادامه می‌دهند. زمینه‌ آن نیز ممکن است آزمایش‌های موشکی ایران و هرگونه تهمت زنی در زمینه نقض حقوق بشر یا حمایت از تروریسم باشد.»
 
گفتنی  است که دولت امریکا در تایید گفته‌های کارشناسان بین‌المللی امروز (یکشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و به بهانه آزمایش‌های موشکی اعمال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *