دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
اختلافات در فدراسیون فوتبال عربستان اوج گرفت

سندی از دخالت مستقیم آل‌سعود در ورزش

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 466796
یک روزنامه عربستانی به نقل از یک مسئول آگاه افشا کرد که میان هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال عربستان اختلافات شدیدی به وجود آمده است.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، سعودی‌ها در این روزها در زمینه ورزش کینه و عداوت خود را در قبال ایران نشان دادند و اعلام کردند که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌آیند و باید این دیدارها در کشوری بی‌طرف برگزار شود.
 
فدراسیون فوتبال عربستان این روزها در وضعیت بحرانی قرار دارد زیرا در این چند روز اخیر دو مسئول بلندپایه فوتبال این کشور به طرز مشکوکی برکنار شده‌اند. این جابه‌جایی قدرت در ارکان ورزش عربستان نشان‌دهنده دخالت مستقیم آل‌سعود در زمینه ورزش است.
 
بعد از افشاگری که البابطین رئیس مستعفی کمیته انضباطی فدراسیون عربستان انجام داد و گفت که فدراسیون از سیاستمداران تبعیت بی‌چون و چرا می‌کند و از ما این را می‌خواهد که دهانمان را بسته نگه داریم؛ افشاگری دیگری را یکی دیگر از رسانه‌های عربستان اعلام کرد تا مشخص شود در میان هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال عربستان اختلاف شدیدی وجود دارد.
نشریه الشرق عربستان از منابع نزدیک به فدراسیون که نخواست اسمش فاش شود اظهار داشت: برخی از اعضا هئیت رئیسه اعتراض شدیدی به رئیس فدراسیون عربستان دارند زیرا فان مارویک سرمربی تیم‌ملی به فان وینکل بلژیکی مدیر فنی تیم‌های ملی عربستان که وظیفه‌اش نظارت بر تمام سطوح تیم‌ملی است اجازه نظارت به تیمش را نمی‌دهد و وظیفه او را محدود کرده است.
 
این منبع افزود: برخی از هیئت رئیسه به مبلغ قرارداد فان مارویک سرمربی تیم‌ملی اعتراض شدید دارند زیرا هنوز هم مشخص نیست و به صورت پنهانی بوده است. همچنین به قرارداد هاوارد وب داور مشهور اروپایی که امسال به عنوان مدیر کمیته داوران فدراسیون عربستان فعالیت می‌کند اعتراض دارند زیرا مبلغ قرارداد آن هم پنهان مانده و هنوز مشخص نشده است.
 
این اعتراضات شدید نشان می‌دهد که بسیاری از مسائل در فوتبال عربستان در پشت پرده رقم می‌خورد و دخالت‌های زیادی از خارج می‌شود که حتی اعتراض هیئت رئیسه را برانگیخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *